door ondernemerscoach Roeland Bridié

Verlang jij er als ondernemer ook naar om:

  • meer tijd te kunnen besteden aan belangrijke zaken?
  • minder stress te ervaren?
  • je minder af te laten leiden door de dingen die voorbij komen?
  • concrete en praktisch toepasbare tips voor meer focus te krijgen?

Kom dan naar de workshop Hocus – Pocus – Focus bij StartUp Nijmegen.

Als ondernemer worstelen we er allemaal mee: het gevoel van ‘te weinig’ tijd voor de dingen die we willen doen. Uit mijn gesprekken met ondernemers blijkt telkens weer dat de meesten moeite hebben met het vinden en behouden van de juiste focus op de belangrijkste zaken. Tevens weet ik uit eigen ervaring als ondernemer dat het een uitdaging is om je te blijven focussen op die zaken die jou en jouw onderneming echt verder kunnen brengen.

Tijdens mijn interactieve workshop help ik je door het aanreiken van kennis, inzicht en vaardigheden om meer focus in jouw ondernemerschap en werk te krijgen, zodat je weerbaarder wordt tegen stress en productiever zult zijn. Aan het einde ben je in het bezit van praktische tips en handvatten om direct toe te passen in de praktijk.

Over Roeland

Bijna 30 jaar ervaring als zelfstandig ondernemer, ondernemerscoach en trainer. Als energieke en bevlogen ondernemerscoach help ik ambitieuze ondernemers om meer rendement uit zichzelf en hun onderneming te halen door de juiste focus aan te brengen.

Wie gingen je zoal voor?

Kris Wijnands – Letterdesk:

In Hocus Pocus Focus geeft Roeland je handige en vooral praktische tips om effectiever te werken met meer aandacht en focus. Hij laat je heel duidelijk zien hoe dat eigenlijk werkt in je brein: focussen. Met gerichte adviezen die je meteen toe kunt passen in je eigen werkritme en agenda, legt hij uit hoe je productiever kunt werken. Het heeft mij precies dat zetje gegeven dat ik nodig had om te stoppen met honderd dingen tegelijk doen en beter te focussen op al mijn taken.
Gaiane Abrahamian – hart voor burn-out:

Een heel waardevolle workshop die je als ondernemer inzichten en praktische handvaten geeft hoe je ervoor zorgt dat je beter focust en dus ook meer gedaan krijgt. Hoe ga je van chaos naar meer structuur? Roeland weet op een energieke en laagdrempelige manier je te voorzien van handige tips die je gelijk kan toepassen.
Deze workshop kan ik aan elke ondernemer aanraden.

Willem Kok

Met veel plezier Roelands workshop Hocus Pocus Focus bij mogen wonen. Duidelijke boodschap met praktische tips die je direct toe kan passen om productiever, en vooral meer gefocust te kunnen werken. Roelands enthousiasme is aanstekelijk en prikkelt mensen om actief te zijn, creëert een erg fijne sfeer!
Absolute aanrader.

Arjan Marsman – Webplace4U

De workshop Hocus Pocus Focus heeft mij inzicht en bewustwording gegeven van het belang om te focussen. Een goede focus zorgt voor rust en efficiëntie. De slimme en bruikbare tips tijdens de workshop zijn makkelijk inpasbaar waardoor je snel resultaat ziet van de workshop.

Planning:

Inloop 16.15

Start 16.30

Einde 18.00

Locatie:

StartUp Nijmegen, Stationsplein 26, 6512AB, Nijmegen

Aanmelden via hier

Het volgen van de workshop is volledig gratis, voor iedereen. Dus ook voor (startende) ondernemers die niet aangesloten zijn bij StartUp Nijmegen. Wil je als student van het ROC, HAN of RU meedoen? Vermeld dan onder het kopje “organisatie” jouw opleiding.

Bij afmeldingen korter dan 24u van tevoren brengen we echter tien euro (ex. btw) in rekening.

“Echte invloed gaat om het begrijpen van gedrag. Wanneer je gedrag begrijpt, kun je het immers ook veranderen.”

Of je nu iemand wilt overtuigen om klant te worden, je factuur te betalen of simpelweg te antwoorden op dat mailtje dat je weken terug al gestuurd hebt: in het ondernemerschap ben je vaak afhankelijk van het gedrag van anderen. En gedrag van anderen beïnvloeden, dat is nog niet zo makkelijk.

Over de workshop

In deze workshop neemt gedragsexpert Dirkje van der Ven je mee in de wondere wereld van gedrag en beïnvloeding. Wanneer je begrijpt hoe menselijk gedrag werkt zie je namelijk ineens overal gedragspatronen, merk je hoe jij dagelijks zelf onbewust wordt beïnvloed én kun je ineens verklaren waarom mensen reageren zoals ze reageren. Zelfs als dit op het eerste gezicht onlogisch lijkt. Tijdens de workshop bespreken we:

  • verschillende technieken om gedrag te beïnvloeden;
  • gaan we samen aan de slag met de gedragsvragen waar jij als ondernemer tegenaan loopt.

Over Dirkje van de Ven

Dirkje van der Ven is spreker en adviseur op het gebied van gedragsbeïnvloeding. Sinds haar master Gedragsverandering aan de Radboud Universiteit in Nijmegen is Dirkje al meer dan 7,5 jaar ondernemer in gedrag. Met haar eigen bedrijf Wavy ondersteunt ze diverse opdrachtgevers over het toepassen van gedragsinzichten bij maatschappelijke thema’s zoals verkeersveiligheid, mobiliteit, duurzaamheid en welzijn. Daarnaast is Dirkje mede-oprichter en hoofddocent bij de opleiding Gedragsland, een praktijk- en belevingsgerichte opleiding tot gedragsexpert.

Datum: 24 mei 2023

Aanmelden kan via deze link

Planning:

Inloop 9:00

Start programma 9:15

Einde programma 10:45

Locatie:

Stationsplein 26

6512AB, Nijmegen

Het volgen van de workshop is volledig gratis, voor iedereen. Dus ook voor (startende) ondernemers die niet aangesloten zijn bij StartUp. Wil je als student van het ROC, HAN of RU meedoen? Vermeld dan onder het kopje “organisatie” jouw opleiding.

Bij afmeldingen korter dan 24u van tevoren brengen we echter tien euro (ex. btw) in rekening.

“Vloggen?! Is dat niet ongemakkelijk?”

De meeste mensen kennen vloggen als een kijkje in het dagelijks leven van iemand. Tegenwoordig is ook het bedrijfsleven aan het vloggen geslagen, vandaar de term ‘zakelijk vloggen’. Hiermee krijg je een kijkje achter de schermen bij een bedrijf. Door zakelijke vlogs in te zetten in je socialmediastrategie creëer je meer verbinding met je doelgroep.

In deze workshop:

  • krijg je een introductie over zakelijk vloggen;
  • geef ik je tips en tricks voor het maken van een zakelijke vlog;
  • ga je zelf aan de slag met het maken van een zakelijke vlog.

Na de workshop kun jij zelf aan de slag met zakelijk vloggen.

Over Sabien

Deze workshop wordt verzorgd door Sabien Kuster. Ongeveer een half jaar geleden startte zij haar bedrijf Qster Productions. Met behulp van zakelijke vlogs kun je een kijkje achter de schermen geven van jouw bedrijf of organisatie. Met behulp van de zakelijke vlogs creëer jij onder andere zichtbaarheid bij jouw doelgroep, kun je jouw kennis delen en op een toegankelijke manier intern communiceren.

Datum: 3 mei 2023

Planning:

Inloop 16:45

Start programma 17:00

Einde programma 19:00

Locatie:

Stationsplein 26

6512AB, Nijmegen

Aanmelden kan hier

Op dinsdag 23 mei van 15.00 – 18.00 uur vindt het volgende gratis Innovatiecafé van Zorg voor innoveren en Zorginnovatie.nl plaats! Dit jaar trekken we met onze innovatiecafés door Nederland. De innovatiecafés staan namelijk in het teken van regionale samenwerking. Ditmaal bezoeken we regio oost. Door het delen van kennis en ervaring willen wij een bijdrage leveren aan het door ontwikkelen en verder uitrollen van succesvolle zorginnovaties in andere regio’s. Kom je ook?

Wat houdt het thema ‘regionale samenwerking’ in?

Om de zorg toekomstbestendig te maken, wordt ingezet op een transitie naar passende zorg. Een van de principes van passende zorg is de Juiste Zorg op de Juiste Plek. Voor het organiseren van de Juiste Zorg op de Juiste Plek is regionale en lokale samenwerking essentieel. Daarbij gaat het om zowel samenwerking tussen partijen in het zorgdomein, als samenwerking tussen verschillende domeinen, zoals tussen gemeentes en zorgaanbieders, zorgverzekeraars en patiëntenorganisaties. In het Integraal Zorgakkoord is ook afgesproken dat meer met elkaar moet worden samengewerkt aan de hand van de regionale zorgopgaven, die men gezamenlijk in beeld brengt. Om de hiermee samenhangende vraagstukken het hoofd te bieden, zullen ook werkwijzen aangepast moeten worden.
 
In 2023 geven wij aandacht aan regionale (domeinoverstijgende) innovatie en transformatie. Door het delen van kennis en ervaring willen wij een bijdrage leveren aan het door ontwikkelen en verder uitrollen van succesvolle zorginnovaties in andere regio’s. En zorgaanbieders inzicht verschaffen in wat wel werkt en wat juist niet en hen inspireren om goede voorbeelden over te nemen (van “not invented here naar proudly copied from”). Dat kan hen helpen sneller de noodzakelijke volgende stap te zetten.

Waar en wanneer vindt het innovatiecafé plaats?

Datum: dinsdagmiddag 23 mei 2023

Tijden
Inloop: 14.30 – 15.00 uur
Programma: 15.00 – 17.00 uur
Netwerkborrel: 17.00 – 18.00 uur

Locatie
Theater Orpheus
Churchillplein 1
7314 BZ Apeldoorn

Sprekers: Jeroen Kip van ZorgAccentHerman Schoemaker MBA van TriviumMeulenbeltZorgNanienke Balster van ProscoopSteven Staal van Fisic – Medimate en Martijn Kriens van Briskr.
Moderator: Jeanette Lezwijn van Proscoop
#zorgtechnologie#zorginnovatieMinisterie van Volksgezondheid, Welzijn en SportCarintreggeland

Aanmelden kan via deze link.

Are you an innovative startup in the medical device of medtech industry and feel a bit overwhelmed by the Medical Devices Regulation in Europe?

Do you more or less understand this regulation, you are aware of the available guidance documentation, but do not know how and where to start?

This workshop can be the answer to the questions you have on where to start, what to do, and when to do it. In this workshop, you will learn which steps to take in which order, the key issues to address and pitfalls to avoid. You will learn about the intended purpose of a medical device, the choice of notified body, device classification, the use of (harmonized) standards, the technical documentation, the quality management system, and last but not least the clinical evaluation. After this workshop you will understand what evidence is needed and be able to build up your CE marking strategy.

Bio trainer Danielle Motta

Daniëlle is Head of Global Registrations & Consultant at Qserve Group.  

Daniëlle joined the Qserve Group in 2017 and has since supported manufacturers with market access worldwide. She knows what is needed for an effective strategy for CE marking of medical devices which can be lodged to an extend for global registrations. Daniëlle is responsible for the Global Registrations department; a team of regulatory affairs associates and consultants supporting manufacturers with their in-country registrations in APAC, EMEA and LATAM, ensuring effective communication with competent authorities, and designing market access strategies suitable to the manufacturer’s technical documentation available whilst keeping a practical approach. Daniëlle has a MSc. Science, Business and Innovation in Life & Health Sciences.

Specific topics and questions

If you want to participate in this workshop and have specific questions or topics you would like to know more about, do not hesitate to send them to info@briskr.nl. They will be forwarded to the trainer.

Location
We organize this workshop at Noviotech Campus in Nijmegen. There is a free parking lot at Jan Massinkhal at the other side of the street.
 
Good to know
We finish off by joining the great BBQ from Kadans (Kadans Summer Event). This workshop is free of charge and facilitated in English. We welcome new contacts, so feel free to share this invite with your network! Please register upfront! 


Pitch jouw idee voor en maak kans op de ActiZ-WDTM Innovatieprijs!

ActiZ en vereniging voor zorgtechnologie WDTM willen startups stimuleren die de zorgvernieuwing in de thuis- en ouderenzorg kunnen versnellen. Daarom organiseren de partijen voor het tweede jaar op rij een pitch-competitie voor veelbelovende startups. De finale vindt plaats op donderdag 15 juni op het hoofdpodium van de Zorg & ICT Beurs. De winnaar ontvangt de ActiZ-WDTM Innovatieprijs en kan drie maanden gebruik maken van de ervaring en het netwerk van een professioneel begeleidingsteam.

Om klaar te zijn voor de toekomst, is het cruciaal dat de thuis- en ouderenzorg verder innoveren. Die innovatie vindt nu al plaats, maar niet op de snelheid en de schaal die nodig is. Daarom roepen ActiZ en WDTM innovatieve startups op om de zorgvernieuwing in de thuis- en ouderenzorg te helpen versnellen.

Heb jij een innovatieve oplossing voor de toekomst van de zorg? Meld jullie startup dan nu aan voor de pitch-competitie. Stuur je pitch-presentatie in, beantwoord de vragenlijst en maak kans om uitgenodigd te worden om je pitch live tijdens de Zorg & ICT Beurs in de Jaarbeurs in Utrecht te geven. Een deskundige jury afkomstig uit zorgbestuur, de financiële wereld en het bedrijfsleven beoordeelt de pitches en maakt aan het eind van de dag de winnende start-up bekend.

De juryleden: 

  • Alexander van Cappellen, CIO 3.0 van Zorgboog (zorg en juryvoorzitter)
  • Gertjan van Rossum, bestuurder van IFOZ (investeerder)
  • Martijn Rademakers, winnaar ActiZ-WDTM Innovatieprijs 2022 en CEO TONOS
  • Vinood Mangroelal, CEO KPN Health
  • Jef Mol, voorzitter Raad van Bestuur Santé Partners (zorg)

Kan jouw startup meedoen?

Deelnemende startups moeten aan de volgende eisen voldoen:

  • Je kunt aan de competitie deelnemen met een veelbelovende startup die een duidelijke focus heeft op de thuis- en ouderenzorg.
  • Je bent beschikbaar op donderdag 15 juni tussen 13.30 en 16.00 voor een live pitch van je startup tijdens de Zorg & ICT beurs in de Jaarbeurs in Utrecht
  • Bij het selecteren en jureren wordt vooral gelet op de impact die jouw innovatieve oplossing heeft op het zorgproces. Hierbij wordt niet alleen naar het besparen van tijd of kosten gekeken, maar ook naar elementen zoals het verbeteren van de kwaliteit van de zorg, het verlichten van het werk van de zorgmedewerkers of het verhogen van het werkplezier.
  • De innovatie van de startup mag niet ouder zijn dan vier jaar (2019) en de startup dient ten minste twee co-founders te hebben.
  • De omzet van de startup over het jaar 2022 mag niet meer bedragen dan 250.000 euro.

Prijs voor beste pitch 

De winnaar wint de ActiZ-WDTM Innovatieprijs en krijgt daarmee een unieke kans om gebruik te maken van drie maanden begeleiding en een rijk netwerk om je startup verder te brengen. Dit wordt geboden vanuit een uniek begeleidingsteam. Dit team bestaat uit onder andere Alexander van Capellen (Zorgboog), Martijn Rademakers (TONOS Care), Elles Visscher (Zilveren Kruis), Joost Adams (ActiZ, Anders Werken in de Zorg), Jan-Willem Heeg (Tinybots) en Tonko Wedda (WDTM).

Aanmelden

Aanmelden kan tot en met 26 mei 2023 17.00 uur door jouw pitch-presentatie en ingevulde vragenlijst te sturen naar zorgenictbeurs@actiz.nl, onder vermelding van ‘Pitch-competitie’. Startups krijgen uiterlijk 2 juni bericht of zij aan de finale op 15 juni mogen deelnemen.

Meer weten?

Heb je vragen of wil je meer weten over de pitch-competitie? Neem dan contact op met Joost Adams van ActiZ via j.adams@actiz.nl of Tonko Wedda van WDTM via tonko.wedda@wdtm.nl

Clear contracting
During this interactive workshop Daniek and Jan Willem from our supporting partner Poelmann van den Broek advocaten will discuss the importance of clear contracting. They will talk about common issues and pitfalls regarding contracting and general terms & conditions and will provide tips on how to deal with this.

Topics
Term and Termination possibilities
Intellectual Property
Liability
Exclusiveness
Confidentiality

Of course there is ample opportunity for the participants to bring in examples and ask questions.

Presenters
Daniek Regterschot, paralegal at Poelmann van den Broek Advocaten
Jan Willem van Aken, paralegal at Poelmann van den Broek Advocaten

Daniek and Jan Willem are both specialized in commercial contracts, Intellectual property rights and IT-contracts. They advise large to medium-sized companies when entering into various types of agreements such as purchasing and sales contracts, supply contracts, licence agreements, collaboration agreements, non-disclosure agreements and general terms & conditions.

Don’t miss this workshop, sign up below!
 
Location
We organize this meeting at Noviotech Campus Nijmegen, free parking is possible at the Jan Massink Hal on the other side of the road.
 
This workshop is free of charge. We welcome new contacts, so feel free to share this invite with your network!

Join us for our workshop on Tax Aspects About Hiring People. Gain valuable insights into the tax implications of hiring people, including the risks and opportunities for optimizing your tax position. The experienced professionals of our partner BDO will cover the highlights of a broad selection of topics such as:

  • Basics of payroll taxes and compliance requirements;
  • Overview of the advantages and disadvantages regarding hiring employees versus hiring freelancers;
  • Basics of the Dutch WKR regulation;
  • Overview of a Stock Appreciation Right (SAR) versus an Employee Participation plan (EPP) and its benefits whether or not combined with a STAK.

This workshop is a unique opportunity to learn from experts in the field from the Briskr network.

Trainer
Bernard de Vree, Tax Advice Manager

  • Graduated in accountancy, tax economics and tax law
  • Almost 15 years of experience as an accountant and tax adviser within SMEs
  • Affinity with the dynamics of developing innovative companies
  • Practical and proactive sparring partner

Good to know
We finish off with drinks & bites. This workshop is free of charge and facilitated in English. Please register upfront! 

Location: Noviotech Campus in Nijmegen, Building M.

We welcome new contacts, so feel free to share this invite with your network!

Everyone in the Netherlands smokes two packs of cigarettes a week – without even noticing it. Not because we’ve all suddenly decided to start smoking, but because of air pollution. Beate Stevens decided it was about time someone did something about it. That’s why she developed a particulate matter detector and founded AeroCount in 2020. “AeroCount started as a lab project during my studies and has grown into a full-fledged company. Our motto? Achieving clean air for all.”

How is AeroCount tackling this issue and making our air cleaner? “Our particulate matter detector is on the market, which is a great start. And as someone with a technical background, I’m a big fan of the idea of ‘through measurement to knowledge’ – but we need to do more.” Beate explains that besides knowing the air quality, people also need to take action. “You can conclude that there are too many particulates in the air, but that doesn’t solve that issue.”

The logical outcome

In order to progress beyond measurements, there were two logical next steps for Beate and her team. “On the one hand, we wanted to create more insights into air quality, which is why we’ve also developed a NO2 meter. The particulate matter detector has also evolved greatly since its introduction. Users now automatically get an email notification if the concentration of particulates is too high – and we can communicate with other devices too. This all makes it even easier to transition from measurement to action.”

To further improve the particulate matter detector, AeroCount is conducting research. Their first pilot, in cooperation with Radboud UMC, focused on children with asthma. “Sometimes, doctors see that asthma symptoms worsen or lung function decreases, but don’t know why this happens. We’ve started measuring particulates at different locations in these kids’ living environments: the bedroom, the kitchen, and outside the house. Our first results show that the data is very dependent on the location: there are local sources both inside and outside. That’s why we’re doing a second pilot soon. We can help improve people’s lives by measuring!”

But there’s still more to be done; measuring is just the beginning. “That’s why we’ve started developing an air filter. However, that turned out to be quite tricky. Almost everyone who works here has been academically trained: we all know the theory of it quite well, and we can do fundamental experiments. But theory and practice do not always overlap, so several prototypes were needed. 

Complex but not impossible

Air pollution is a complex problem that can’t be solved by just one person. But there’s one thing Beate knows for sure: something has to be done. “Look at COVID, for example. It took a very long time before we realised how useful proper ventilation can be. The energy crisis, too: burning wood is a cheap way to stay warm, but breathing in wood smoke is very bad for you.”

By sharing their knowledge, AeroCount wants to make sure people take action locally. “The very first step is people recognising the causes of the fluctuations in the particulate matter levels. After that, they need to understand why that’s happening. The final step in this process is to convert that awareness into action: what’s the source of the particulates? Is it coming from inside the house or outside of it?”

The world of sales

Beate is quick to admit that sales was a bit of a challenge for her. “Everyone at AeroCount has a lot of experience with science and research but not as much with sales. Briskr’s sales workshops were very valuable because they allowed us to get to know the other sides of running a business.”

Before the particulate matter detector can be used by doctors and patients, AeroCount needs a medical CE marking. “I think it makes sense that the requirements for a medical CE mark are more difficult than the CE mark for commercial goods, but it’s also a new challenge. The certification is divided into classes, but I didn’t know which one would apply to our product: how do you figure that out? Briskr’s network has given me the chance to request some more information and ask questions in advance. This really inspired more confidence in both myself and my business!”

The photographer is: Erik Hullenaar.

The significance of sex differences in biomedical research

Traditionally, biomedical research has focused on the “70-kilogram man”. Differences between men’s and women’s bodies were not taken into account. Genetically, these differ only in the X and Y chromosomes, but what are the hormonal and physiological consequences? How does this influence the disease symptoms, course and treatment? And does that result in actual men’s or women’s diseases? Research based on men has led to disease models which are applicable to men only. In recent years, however, it has become clear that there are indeed medically significant differences between the sexes. Certain diseases, such as heart failure, manifest differently in women. Moreover, the sex difference is not only in the effect of a disease, but also entails its treatment. Therefore, it’s crucial that both sexes are represented well in biomedical research. Is this already happening enough or are there still problematic shortcomings?

On Monday evening April 24, the Science Café is hosting Ineke Klinge (Dutch Society for Gender and Health) and Loes Visser (Erasmus MC), two experts in the field of sex differences in biomedical research. Pioneer Klinge has been involved from the very beginning of gender studies, first as a PhD student and later with her own line of research. In recent years, she has been advising researchers at a European level on broadening the gender perspective within their research. Visser is a hospital pharmacist and clinical epidemiologist. Her research centers around sexe-specific drug effects. She focuses not only on the difference in side effects and related hospital admissions, but also on other male/female differences such as adherence to therapy. In addition to the science and discussions (in Dutch), Olaf Putker & the Scenic Sound will bring an original mix of music styles, inspired by contemporary indie and seventies folk.

scientists /8pm Ineke Klinge (NVG&G) en Loes Visser (Erasmus MC)

music /7.30pm  Olaf Putker & the Scenic Sound

moderator          Ronald Kleiss

time                    Monday April 24th 2023, 7.30/8 – 10 pm
venue            
    The Shamrock, Smetiusstraat 17 in Nijmegen

admission          free admission (no reservation)

language            Dutch

info                     www.sciencecafenijmegen.nl