Circulair Gelderland!

Circulair ondernemen is de toekomst. De continuïteit van onze maakindustrie, bouw, landbouw en vele andere sectoren staat met het realiseren van circulaire innovaties. Gelderland kent veel innovatieve organisaties en ideeën. Daarom organiseert CIRCLES de  Gelderse Circulaire Innovatie Top 20.

Op donderdag 9 februari 2022 16:00 uur is bij de Noviotech Campus in Nijmegen de finale van de Gelderse Circulaire Innovatie Top 20. Tijdens deze bijeenkomst pitchen de 5 beste inzendingen van de Gelderse Circulaire Innovatie Top 20 hun innovatie, waarna de jury de winnaars bepaalt en de prijzen uitreikt. Jij kan tijdens de finale stemmen op jouw favoriete innovatie voor de publieksprijs.

Kun je niet live aanwezig zijn bij de Noviotech Campus? Meld je dan aan voor onze livestream en stem op afstand mee voor de publieksprijs. Meer informatie en aanmelden.

Chip Integration Technology Center (CITC) will intensify its cooperation with acoustic microscopy expert PVA TePla Analytical Systems GmbH. The cooperation offers exciting opportunities for both organizations to benefit from the synergies that exist between them.

Successfully determining which materials and processes are reliable for packaging is crucial to the mass commercialization of power and WBG semiconductors. Flawless basic materials are the key to flawless products. Cracks, cavities, detachment, or inclusions result in failures during the subsequent production process, which can be avoided with the help of reliable material analysis.

To realize this in its Thermal High-Performance packaging program, CITC is going to use the PVA TePla Scanning Acoustic Microscopy (SAM) 302 HD2 system. The microscope system provides non-destructive quality control capabilities and will therefore allow CITC to assess the reliability of the sinter die attachment to the leadframe.

The collaboration will also see both parties sharing information with their respective businesses to showcase the technical capability and infrastructure on offer at both organizations. Finally, PVA TePla and CITC will be exploring opportunities to jointly develop research opportunities.

Peter Czurratis, Managing Director of PVA TePla is excited about the partnership: “CITC is an upcoming and leading research center focused on new semiconductor wafer technologies and new trends in packaging and systems integration. Their cooperation with semiconductor companies and universities provides us with an excellent research platform for defining our future roadmap for the next generation of acoustic microscopes.”

CITC Business Development Manager, Marco Koelink, is also looking forward to this collaboration: “PVA TePla is one of the leading suppliers of Scanning Acoustic Microscopes. Through this collaboration, CITC will gain access to advanced analytical capabilities that will help us not only to analyze and identify bond layer failures, but also better understand material performance and predict failures at an early stage. That is a crucial capability in the development of robust and reliable bonding technologies.”

About CITC

Chip Integration Technology Center (CITC) is a non-profit joint innovation center specializing in heterogeneous integration and advanced chip packaging technology. CITC has created an effective ecosystem in which companies, research and educational institutes work on bridging the gap between academics and industry. CITC’s contribution to the ecosystem is to provide access to innovation, infrastructure and education. CITC was founded in 2019 with strategic partners TNO and Delft University of Technology and powered by Holland Semiconductors. It is also supported by local and regional governments.

www.citc.org

Science meets Business (SMB) is op zoek naar een programmamanager die fungeert als dagelijks aanspeekpunt en zorg draagt voor de acquisitie, de exploitatie van de ruimtes en de inhoudelijke programma- en community ontwikkeling van de SMB Health Incubator. Ook de communicatie en de marketing van de Health Incubator en de belangrijkste regionale stakeholders zijn onderdeel van deze functie. Kom jij ons team versterken?

Als programmamanager ben je verantwoordelijk voor de volgende kernactiviteiten:

Verhuurders- en huurdersbelangen

  • Verhuren van ruimtes aan bedrijven binnen de Health Incubator.
  • Verzorgen van de financiële exploitatie van de Health Incubator.
  • Verlenen van diensten (faciliteren services) aan bestaande huurders.
  • Verder onderhouden en uitbouwen van het bestaande SMB netwerk.
  • Via business-support begeleiden van spin-off ondernemingen van Radboudumc.

Community building middels bijeenkomsten

  • De programmering richt zich op het inhoudelijk verbinden van de interne Radboudumc activiteiten met de bedrijven middels thematische SMB netwerkbijeenkomsten waarbij naast de inhoud, het netwerken en verbinden centraal staat.
  • Door het organiseren van evenementen, workshops e.d. die bijdragen aan de ontwikkeling van de Health Incubator.
  • Opzetten en onderhouden van een alumni netwerk van spin-off ondernemingen van Radboudumc.
  • (beter) Ontsluiten van kennis en informatie over beschikbare onderzoeksfaciliteiten op de campus ten behoeve van het bedrijfsleven.

Daarnaast ben je(mede)verantwoordelijk voor de volgende ondersteunende activiteiten:

Acquisitie

  • Opstellen en levendig houden van de leadlijst van potentiële huurders (binnen een SharePoint omgeving).
  • Voeren van acquisitiegesprekken met potentiële huurders en het toepassen van relatiebeheer met bestaande leads en regionale stakeholders.
  • In het kader van “Campus Nijmegen”  opstellen, onderhouden en toepassen van een gezamenlijk afwegingskader ten aanzien van nieuwe en bestaande huurders. Met als doel om met de andere regionale campussen te komen tot een doorgroeistrategie voor bedrijven, waarbinnen voor elke bedrijfsfase van een onderneming ruimte aanwezig is binnen de Lifeport regio.

Profilering en Marketing

  • Ontwikkelen van een eigen Health Incubator profiel; o.a. door middel van uitdragen (succes) verhalen waarbij de inhoud leidend is.
  • Ontwikkelen van communicatiemateriaal ten behoeve van de SMB Health Incubator.
  • Opmaken en versturen van 2-maandelijkse nieuwsbrieven.
  • Ontwikkelen en opmaken van content voor de SMB-website.
  • Bezoeken van beurzen/conferenties.
  • Opmaken en versturen van (kennis)artikelen over het Nijmeegse ecosysteem.
  • Deze activiteiten dienen te worden geconcretiseerd in een op te stellen marketingplan waarbij de aanwezige verschillende in de regio worden benut.

Scouten & Screenen.

  • Het continu op zoek zijn naar potentiële (startup) bedrijven waarmee het Radboudumc samen werkt of kan gaan werken.
  • Voeren van intakegesprekken waarin wordt gediagnosticeerd wat de status van een startup bedrijf is en welke ondersteuning er (mogelijk) vanuit SMB/Valorisatie/Radboudumc Holding/Briskr kan worden gegeven.
  • Verzorgen (of laten verzorgen) van 1-op-1 coaching ten behoeve van spin-off bedrijven.

Meer informatie en direct solliciteren via deze link.

Het is natuurlijk geen geheim – in deze krappe arbeidsmarkt is het niet eenvoudig voor bedrijven om de juiste mensen aan te trekken en te houden. Daarom wil je zorgen dat jouw medewerkersontwikkelbeleid de beste is. Dat je op tijd voorziet wat voor vacatures je gaat hebben, wanneer en waar je moet gaan werven. En bovendien wat je eigen medewerkers willen, hoe zien zij hun carrière ontwikkelen? Wat ga jij doen om ze te helpen door ontwikkelen en gemotiveerd blijven om in jouw bedrijf over te stappen.

Want ondanks alle kosten stijgingen gaan medewerkers vooral weg omdat ze het ergens niet leuk hebben of hun volledige potentieel er niet uit krijgen. Hoe krijg je dit voor elkaar,  op een manier dit past bij de omvang van je bedrijf, je sector en je budget?

In dit webinar vertellen we je wat de stappen zijn, welke subsidie er is en hoe je er aan komt. Er is namelijk tot 92% dekking via subsidies mogelijk op onze hulp voor dit soort trajecten!Toevoegen aan kalender

Gegevens

Datum: 16 februari

Tijd: 12:25 – 13:45

Kosten: Gratis

Site: https://www.eventbrite.nl/e/tickets-webinar-het-ideale-medewerkersontwikkelbeleid-opzetten-496336685387

Chip Integration Technology Center (CITC) today announced the appointment of Mark Luke Farrugia as its new general manager. As of March 1, Farrugia will take over the responsibilities from general manager Jeroen van den Brand, who fulfilled the role ad interim.

Farrugia has an extensive background in the semiconductor backend industry. Prior to this appointment, he worked for almost sixteen years at NXP Semiconductors and most recently as technical director at Nexperia Semiconductors.

He explains why he is now switching to CITC: “Innovation work within semiconductor packaging has been my greatest professional passion for the past 27 years. Breakthrough innovation requires a dedicated organization having the right focus, knowledge and passion and determination, and I see this in CITC”.

Luke Farrugia

In his position as general manager, Farrugia will be responsible for the further development of CITC as an internationally distinctive and well-recognized center of semiconductor and photonic chip packaging technology. “CITC is a young organization, and therefore needs to put itself on the semiconductor packaging map. This should be done by understanding the needs and expectations of the industry, building and enhancing the right competences, and by collaborating with other organizations. I look forward to working with the CITC team, as well as scouting and mentoring the next generation, dealing with the highly complex puzzle of understanding what the various industry stakeholders would like to achieve, and ultimately, to delivering results that have a meaningful impact on the industry.”

Roel Fonville, chair of the CITC Supervisory Board, expresses that this is what qualified Farrugia for the position at CITC: “The Supervisory Board is enthusiastic about the appointment of Mark Luke Farrugia as general manager of CITC. Mark Luke has substantive expertise, an up-to-date business network, entrepreneurial thinking and a strong drive to further internationalize CITC as an innovation center in the field of packaging.”

The position of general manager became vacant following the sad passing of CITC founder and first general manager Barry Peet in July 2022.

On 6 April 2023 at WTC Rotterdam, the 10th edition of the leading conference for key players in Health & Life Sciences, Innovation for Health, will take place! The theme for this next edition will be Digital Transformation in Healthcare!

At Innovation for Health 2023, you get to share insights, catch up on the latest trends, establish new or build upon valuable connections and collaborations, and much more. With our energizing programme, we bring top-notch speakers to the stage, display high-impact innovations, highlight best practices, and demonstrate inspiring developments in healthcare. Inspiring, interacting, and networking are at the heart of the conference. Moreover, the conference brings over 900 innovators, entrepreneurs, thought leaders, and other key players from Health & Life Sciences together to shape the future of healthcare together.

More information about the program and registration:

Radioactive medication is a hopeful solution for many cancer patients, but poses major waste management problems for hospitals. The medication makes patients’ urine radioactive and hospitals are obliged to prevent it to be discharged to the sewer, therefore need to store it, often for a long time. ZerEau has spent the past two years working hard to find a solution in the form of a filter that removes the radioactivity from urine making storage needs smaller and simpler, allow more patients to be treated and prevent harmful chemicals (radioactive or decayed products) enter into the environment.

“We all know that water is extremely precious and that we need to use it sparingly and carefully”, says Mattijs Maris, one of the four founders of ZerEau. “Our whole team has a background in water treatment, especially for medical institutions. We are specialized in reducing water volumes and prevent medical residues to spread into the environment. Capturing radioactivity is the next level.” So, how do you turn 120 litres of radioactive flush water per patient into less than 1 litre of radioactive solid waste? ZerEau has the solution.

Solution for contaminated water
ZerEau was hired to design a filter to purify radioactive contaminated water from hospitals. ”After six months of lab testing the filter, we offered to develop the toilet to match the filters as well. In the summer of 2021, the first prototype of the system was ready for the first patients. There are currently 2 working prototypes in Belgium, 3 others will be installed early 2023.”

Grant brings roadshow
ZerEau had many questions they wanted to answer with field testing; How good are the filters in real life? Do the filters work outside the lab? And how do the filters work with patients who are no longer perfectly healthy? “The data from the study provided us with new research results, which we used to create new prototypes. We applied for an EU-grant that was awarded early 2022.”

That grant kickstarted the development of three new prototypes. These are used in Dutch hospitals, as showcases. “Hospitals get to use the filter for a few months, then we move onto the next hospital. By testing in multiple hospitals, we get a lot more data. As data is key at this stage, this roadshow really is an opportunity for us.”

Changing healthcare
Working with Briskr brought ZerEau a lot of information on legal and financial matters. They also learned more about subsidies, certifications and gained access to provinces and business angels. “Briskr supported us with many of our questions about a new, complex product. The coming year is all about field testing. That should eventually lead to a production series and a design we can officially launch. It’s good to know Briskr and its partners will remain available for help & support.”

ZerEau also wants to develop filters for multiple types of therapies. “The focus is still on radioactive therapies, but many more applications are possible, such as the removal of contrast media. We are already talking with several Dutch hospitals to explore these other fields.”

Causing change in healthcare is no easy task. “It takes a lot of convincing. In addition, the Netherlands lacks good legislation about water conservation at the healthcare level. We have an international focus, because the issue we’re solving is world-wide. There is still a world to win, and we are happy to dedicate ourselves to that!”.

Learn more about ZerEau.

Ook juist nu in deze onvoorspelbare tijden is Duitsland nog steeds een mooie, grote markt die zeer aantrekkelijk is voor Nederlandse bedrijven. Met 80 miljoen inwoners op een kleine afstand van Nederland en 21% aandeel in de Europese economie biedt het veel kansen. Of je nu een webshop hebt en je wilt leveren aan Duitse consumenten, of grote infraprojecten aan Duitse overheden wilt verkopen, je goed informeren over de do’s en dont’s in dit land is belangrijk om je kans van slagen te vergroten. In dit webinar zullen Lizanne Jakobs en Nicki Welchering je wegwijs maken in:

  • Duitse zakencultuur
  • De beste commerciële strategie voor Duitsland
  • Subsidies rondom export
  • Wetgeving waar je rekening mee moet houden

Lizanne Jakobs is oprichtster van Brilliant Work, het coachings- en adviesbureau voor ZZP´ers en MKB´ers op het gebied van bedrijfsgroei en export. Als voormalig internationaal sales manager, drs in de Internationale Bedrijfscommunicatie en export coach heeft ze veel ervaring in het zakendoen met Duitsland.

Nicki Welchering is één van de Duitse advocaten bij het Dutch Desk team van ALPMANN FRÖHLICH. Zijn expertise is het Duitse Vennootschapsrecht, Ondernemingsrecht en het Internationaal economisch recht. Hij heeft in Münster en deels in Nijmegen gestudeerd en spreekt naast Duits en Engels ook vloeiend Nederlands.

Er is ruim gelegenheid tot het stellen van vragen

Lizanne Jakobs en Nicki Welchering geven tijdens en na afloop van de presentaties antwoord op al jouw vragen.

Deelname is gratis. Je kunt je hier inschrijven voor dit webinar.

Inclusieve samenleving & Gezondheid 

Heb jij een businesscase ontwikkeld die bijdraagt aan gelijke kansen in de samenleving? Voor een gezond leven, welzijn en toegang tot de arbeidsmarkt? En waarbij preventie en financiële gezondheid vooropstaan? Dan zijn wij op zoek naar jou! Of jouw initiatief er nu voor zorgt dat we straks langer thuis kunnen blijven wonen, mensen begeleidt naar werk, of deze bijdraagt aan digitalisering of circulaire samenwerking in de zorg. Schrijf je in voor de Rabo Duurzame Innovatieprijs 2023! Goed voor jouw bedrijf & goed voor onze toekomst samen.

Link: www.rabobank.nl/rdi

The Netherlands Enterpise Agency (RVO) highlighted 11 Dutch start-ups have raised a total of €77 million in funding from the European Innovation Council (EIC) Accelerator programme. This puts the Netherlands in second place among the countries that receive the most money from this programme.

One of those companies is Nijmegen-based Prothinhi Therepeutics, a preclinical stage biotech company developing novel broad-spectrum antiviral drugs against upcoming viral health threats diseases (dengue, zika, WNV, Corona, Chikungunia) with a high unmet medical need.