Deze workshop wordt verzorgd door Elise Kaak | Content Marketeer bij Press Play & Foodblogger (@easyculi)

“Stories? Reels? Is dat niet awkward zo voor de camera?”

Je hoort overal dat reels helpen om je Instagram te laten groeien. Maar hoe begin je daar nou aan? Waar haal je tijd vandaan om al die video’s te maken en is viral gaan nou echt zo makkelijk? Videocontent is niet meer weg te denken uit elke socialmediastrategie anno nu en in deze workshop duiken we in de wereld van Instagram Reels!

Wat gaan we doen?

In deze workshop over Instagram reels gaan we aan de slag met de do’s en don’t op Instagram. Hoe zet je Instagram en reels in voor jouw bedrijf en welke trends zijn er? Aan de hand van zowel B2B als B2C voorbeelden laat ik je zien wat de mogelijkheden zijn en hoe je te werk gaat. Na deze workshop kun jij aan de slag met het integreren van videocontent in jouw Instagramstrategie.

Let op: bij deelname aan deze workshop wordt ervan uitgegaan dat je al een (bedrijfs)account hebt op Instagram en dat je weet hoe Instagram werkt.

Waarmee gaan we aan de slag?

  • Korte introductie en facts
  • Trends
  • Praktijkvoorbeelden (B2B & B2C)
  • Inspiratie opdoen

Wat levert het op?

Je hebt inzicht gekregen in het nut van Instagram reels en hoe je het voor jouw bedrijf laat werken. Na deze workshop heb je concrete handvatten om meteen aan de slag te gaan met het integreren van videocontent in jouw Instagramstrategie.

Planning

16:45 uur: Inloop
17:00 uur: Aanvang programma
18:00 uur: Einde programma

Locatie

Stationsplein 26
6511AB, Nijmegen

Aanmelden https://www.startupnijmegen.nl/agenda/instagram-reels-workshop-elise-kaak/

Let op: deelname aan de workshop is gratis. Bij afmeldingen korter dan 24u van tevoren brengen we echter tien euro (excl. btw) in rekening.

Deze workshop wordt verzorgd door Elise Kaak | Content Marketeer bij Press Play &Foodblogger (@easyculi)

“We moeten iets met TikTok!”

TikTok is voor veel organisaties nog een onbekend terrein, maar biedt heel veel kansen. Het is allang geen platform voor dansjes meer, maar een ultieme marketingtool waar je niet meer omheen kunt. TikTok is het snelst groeiende social media kanaal en werd in 2021 al meer gebruikt dan Google en Facebook. In 2022 waren er al meer dan 4 miljoen(!) Nederlandse gebruikers. Reden genoeg om jouw bedrijf nu zichtbaar te maken op dit viral videoplatform! Eén video zegt immers meer dan 1000 woorden.

Wat gaan we doen?
In deze workshop over TikTok gaan we aan de slag met de do’s en don’t op TikTok. Hoe zet je TikTok in voor jouw bedrijf en welke trends zijn er? Aan de hand van zowel B2B als B2C voorbeelden laat ik je zien wat de mogelijkheden zijn en hoe je te werk gaat. Na deze workshop kun jij aan de slag met het inrichten van jouw TikTok-kanaal.

Let op: bij deelname aan deze workshop wordt ervan uitgegaan dat je enige basiskennis hebt over de app. Download de app dus voor aanvang van de workshop op je telefoon en neem even een kijkje om een beeld te krijgen. Je hoeft nog geen (bedrijfs)account aan te maken.

Waarmee gaan we aan de slag?

  • Korte introductie en facts
  • Trends
  • Praktijkvoorbeelden (B2B & B2C)
  • Inspiratie opdoen

Wat levert het op?

Je hebt inzicht gekregen in het nut van TikTok en hoe je het voor jouw bedrijf laat werken. Na deze workshop heb je concrete handvatten om meteen aan de slag te gaan met het inrichten van jouw TikTok-kanaal.

Planning

16:45 uur: Inloop
17:00 uur: Aanvang programma
18:00 uur: Einde programma

Locatie

Stationsplein 26
6511AB, Nijmegen

Aanmelden https://www.startupnijmegen.nl/agenda/tiktok-inzetten-workshop-elise-kaak/

Let op: deelname aan de workshop is gratis. Bij afmeldingen korter dan 24u van tevoren brengen we echter tien euro (excl. btw) in rekening.

Op woensdag 15 februari volgt nog een workshop over Instagram en Instagram reels.

De Collegetour van StartUp Nijmegen is geïnspireerd op het wereldberoemde concept van Twan Huys. Tijdens de Collegetour van StartUp Nijmegen krijgen startende ondernemers en studenten de kans om onder leiding van een moderator vragen te stellen aan een inspirerende, ervaren ondernemer uit het Rijk van Nijmegen. In deze editie van de Collegetour krijgen ze de kans om Coen Burgers het hemd van het lijf te vragen.

Over Coen Burgers

Coen Burgers (51) is eigenaar van de modeketen Coef. Coef staat bekend als een exclusieve, hippe herenmodezaak waar merken als Filling Pieces en Stone Island in de etalage liggen.

Zijn hart voor retail was er al van jongs af aan. Na de middelbare school ging Coen naar de detailhandelschool in Nijmegen en vond hij een bijbaantje bij The Sting. Deze bijbaan heeft hem veel gebracht: ‘ik heb nog steeds profijt van de ervaring die ik toen heb opgedaan,’ zegt hij in een interview met het platform De Ondernemer. De droom voor een eigen zaak was er toen al. Toen hij bijna veertig was, durfde hij de knoop door te hakken: het was nu of nooit.

Inmiddels is Coen met partner Mark Hoornenborg al bijna 15 jaar eigenaar van Coef winkels. Na de Coef conceptstore en de Coef herenmodezaak, openden Coen en Mark ook winkels in Arnhem, Utrecht, Leiden en Den Haag. Voor maart 2023 staat de opening van nog een vestiging gepland, namelijk in de binnenstad van Eindhoven.

De collegetour wordt georganiseerd in samenwerking met de Gelderlander. Geert Willems, regioverslaggever bij De Gelderlander, zorgt ervoor dat jij al je vragen kunt stellen. Heb jij vragen voor Coen? Grijp dan je kans op 31 januari en kom jouw vragen stellen.

Aanmelden via: https://www.eventbrite.com/e/tickets-startup-nijmegen-goes-on-college-tour-494977520087

Datum: 31 januari 2023

Locatie: Café Faber | Faberzaal (Van Broeckhuysenstraat 12-14, 6511 PH, Nijmegen)

Tijd: inloop vanaf 16:30, start: 17:00, einde: 18:30

Het is natuurlijk geen geheim – in deze krappe arbeidsmarkt is het niet eenvoudig voor bedrijven om de juiste mensen aan te trekken en te houden. Daarom wil je zorgen dat jouw medewerkersontwikkelbeleid de beste is. Dat je op tijd voorziet wat voor vacatures je gaat hebben, wanneer en waar je moet gaan werven. En bovendien wat je eigen medewerkers willen, hoe zien zij hun carrière ontwikkelen? Wat ga jij doen om ze te helpen door ontwikkelen en gemotiveerd blijven om in jouw bedrijf over te stappen.

Want ondanks alle kosten stijgingen gaan medewerkers vooral weg omdat ze het ergens niet leuk hebben of hun volledige potentieel er niet uit krijgen. Hoe krijg je dit voor elkaar,  op een manier dit past bij de omvang van je bedrijf, je sector en je budget?

In dit webinar vertellen we je wat de stappen zijn, welke subsidie er is en hoe je er aan komt. Er is namelijk tot 92% dekking via subsidies mogelijk op onze hulp voor dit soort trajecten!Toevoegen aan kalender

Gegevens

Datum: 16 februari

Tijd: 12:25 – 13:45

Kosten: Gratis

Site: https://www.eventbrite.nl/e/tickets-webinar-het-ideale-medewerkersontwikkelbeleid-opzetten-496336685387

Chip Integration Technology Center (CITC) today announced the appointment of Mark Luke Farrugia as its new general manager. As of March 1, Farrugia will take over the responsibilities from general manager Jeroen van den Brand, who fulfilled the role ad interim.

Farrugia has an extensive background in the semiconductor backend industry. Prior to this appointment, he worked for almost sixteen years at NXP Semiconductors and most recently as technical director at Nexperia Semiconductors.

He explains why he is now switching to CITC: “Innovation work within semiconductor packaging has been my greatest professional passion for the past 27 years. Breakthrough innovation requires a dedicated organization having the right focus, knowledge and passion and determination, and I see this in CITC”.

Luke Farrugia

In his position as general manager, Farrugia will be responsible for the further development of CITC as an internationally distinctive and well-recognized center of semiconductor and photonic chip packaging technology. “CITC is a young organization, and therefore needs to put itself on the semiconductor packaging map. This should be done by understanding the needs and expectations of the industry, building and enhancing the right competences, and by collaborating with other organizations. I look forward to working with the CITC team, as well as scouting and mentoring the next generation, dealing with the highly complex puzzle of understanding what the various industry stakeholders would like to achieve, and ultimately, to delivering results that have a meaningful impact on the industry.”

Roel Fonville, chair of the CITC Supervisory Board, expresses that this is what qualified Farrugia for the position at CITC: “The Supervisory Board is enthusiastic about the appointment of Mark Luke Farrugia as general manager of CITC. Mark Luke has substantive expertise, an up-to-date business network, entrepreneurial thinking and a strong drive to further internationalize CITC as an innovation center in the field of packaging.”

The position of general manager became vacant following the sad passing of CITC founder and first general manager Barry Peet in July 2022.

Het Business Angels Netwerk Nijmegen (BANN) draait om fysieke bijeenkomsten, waarbij investeerders op een informele wijze elkaar kunnen leren kennen en hun netwerk en kennis met elkaar kunnen delen. Dit besloten event zal plaatsvinden op Slot Doddendael in Ewijk.

We bieden op 7 maart op hoofdlijnen het volgende programma:

15:30     Inloop met koffie/thee

16:00     Plenair programma met een inspirerende spreker:

16.30     4 Pitches van startups met hun investeringsvragen

17.00     4 Rondetafel sessies – Q&A met de startups

18.30     Informeel walking diner met 3 gangen (1 tot 1,5 uur)

De partners van het Business Angels Netwerk Nijmegen

Partners

Het Business Angels Netwerk Nijmegen is een samenwerking van de partners Aeternus, BDO, Brillant Work, Briskr, Catalyze, EP&C, Gemeente Nijmegen, JLABS, Oost NL, Poelmann van den Broek, Qserve, Rabobank Rijk van Nijmegen en The Economic Board.

Wij geloven in het gezamenlijk versterken en stimuleren van ondernemerschap. Daarbij is jouw inbreng van kennis, netwerk, ervaring en kapitaal onmisbaar als angel. Wij zijn dan ook vastbesloten om samen met jou dit netwerk verder vorm te geven en tot een succes te maken.

Meer informatie over ons netwerk en de bijeenkomsten is te vinden op de website van The Economic Board of OostNL.

Zou je mee willen doen aan deze bijeenkomst als angel, stuur dan een e-mail naar martijn.kriens@radboudumc.nl.

Uitleg over Top10 financieringsinstrumenten

Hoe vind ik de juiste financiering voor mijn onderneming? 
Voor startende en groeiende ondernemers is financiering extreem belangrijk maar vaak ook onoverzichtelijk qua mogelijkheden. Wat zijn de voor- en nadelen van een lening t.o.v. van subsidie nu en op de lange termijn? Welke financiering past bij welke fase? En welke mogelijkheden zijn er allemaal?

Speciaal voor alle startende ondernemers in de regio Oost-Nederland die op zoek zijn naar financiering organiseren Oost NL, Orion en Briskr samen met diverse partners een inspirerende ontbijtsessie. Tijdens dit How2Finance event gaan we in op de verschillende financieringsinstrumenten. Van vroege fase financiering tot groeikapitaal. En van subsidies tot participatie van Business Angels.

Aan de orde komen bijvoorbeeld:
1. De financieringsinstrumenten van RVO Nederland
2. Het OP-Oost subsidieprogramma
3. Startup Fonds Gelderland
4. Vroege Fase Financiering Gelderland
5. Achtergestelde innovatie leningen van de Rabobank
6. Crowdfunding
7. De Gelderse Groeiversneller
8. Het Business Angel Netwerk



De bijeenkomst is niet alleen informatief, maar ook heel praktisch en ‘hands on’ Ondernemers kunnen ook individueel met experts op het gebied van financiering in gesprek tijdens de speed date sessies. Er is dan volop gelegenheid om je eigen situatie te bespreken en samen vrijblijvend te zoeken naar de beste mogelijkheden.

Fysiek event
Dit is een ‘live’ event op Noviotech Campus te Nijmegen in gebouw M. We sturen je uiterlijk vrijdag 17 maart meer informatie via het email adres info@briskr.nl (kijk ook even in je spam!). 
 
Goed om te weten
Dit is een gratis event, registratie vooraf is nodig i.v.m. catering en eventuele coronamaatregelen. Alle startende ondernemers zijn welkom en het staat je vrij deze uitnodiging te delen met andere ondernemers in je netwerk.

Aanmelden:

On 6 April 2023 at WTC Rotterdam, the 10th edition of the leading conference for key players in Health & Life Sciences, Innovation for Health, will take place! The theme for this next edition will be Digital Transformation in Healthcare!

At Innovation for Health 2023, you get to share insights, catch up on the latest trends, establish new or build upon valuable connections and collaborations, and much more. With our energizing programme, we bring top-notch speakers to the stage, display high-impact innovations, highlight best practices, and demonstrate inspiring developments in healthcare. Inspiring, interacting, and networking are at the heart of the conference. Moreover, the conference brings over 900 innovators, entrepreneurs, thought leaders, and other key players from Health & Life Sciences together to shape the future of healthcare together.

More information about the program and registration:

Radioactive medication is a hopeful solution for many cancer patients, but poses major waste management problems for hospitals. The medication makes patients’ urine radioactive and hospitals are obliged to prevent it to be discharged to the sewer, therefore need to store it, often for a long time. ZerEau has spent the past two years working hard to find a solution in the form of a filter that removes the radioactivity from urine making storage needs smaller and simpler, allow more patients to be treated and prevent harmful chemicals (radioactive or decayed products) enter into the environment.

“We all know that water is extremely precious and that we need to use it sparingly and carefully”, says Mattijs Maris, one of the four founders of ZerEau. “Our whole team has a background in water treatment, especially for medical institutions. We are specialized in reducing water volumes and prevent medical residues to spread into the environment. Capturing radioactivity is the next level.” So, how do you turn 120 litres of radioactive flush water per patient into less than 1 litre of radioactive solid waste? ZerEau has the solution.

Solution for contaminated water
ZerEau was hired to design a filter to purify radioactive contaminated water from hospitals. ”After six months of lab testing the filter, we offered to develop the toilet to match the filters as well. In the summer of 2021, the first prototype of the system was ready for the first patients. There are currently 2 working prototypes in Belgium, 3 others will be installed early 2023.”

Grant brings roadshow
ZerEau had many questions they wanted to answer with field testing; How good are the filters in real life? Do the filters work outside the lab? And how do the filters work with patients who are no longer perfectly healthy? “The data from the study provided us with new research results, which we used to create new prototypes. We applied for an EU-grant that was awarded early 2022.”

That grant kickstarted the development of three new prototypes. These are used in Dutch hospitals, as showcases. “Hospitals get to use the filter for a few months, then we move onto the next hospital. By testing in multiple hospitals, we get a lot more data. As data is key at this stage, this roadshow really is an opportunity for us.”

Changing healthcare
Working with Briskr brought ZerEau a lot of information on legal and financial matters. They also learned more about subsidies, certifications and gained access to provinces and business angels. “Briskr supported us with many of our questions about a new, complex product. The coming year is all about field testing. That should eventually lead to a production series and a design we can officially launch. It’s good to know Briskr and its partners will remain available for help & support.”

ZerEau also wants to develop filters for multiple types of therapies. “The focus is still on radioactive therapies, but many more applications are possible, such as the removal of contrast media. We are already talking with several Dutch hospitals to explore these other fields.”

Causing change in healthcare is no easy task. “It takes a lot of convincing. In addition, the Netherlands lacks good legislation about water conservation at the healthcare level. We have an international focus, because the issue we’re solving is world-wide. There is still a world to win, and we are happy to dedicate ourselves to that!”.

Learn more about ZerEau.

Ook juist nu in deze onvoorspelbare tijden is Duitsland nog steeds een mooie, grote markt die zeer aantrekkelijk is voor Nederlandse bedrijven. Met 80 miljoen inwoners op een kleine afstand van Nederland en 21% aandeel in de Europese economie biedt het veel kansen. Of je nu een webshop hebt en je wilt leveren aan Duitse consumenten, of grote infraprojecten aan Duitse overheden wilt verkopen, je goed informeren over de do’s en dont’s in dit land is belangrijk om je kans van slagen te vergroten. In dit webinar zullen Lizanne Jakobs en Nicki Welchering je wegwijs maken in:

  • Duitse zakencultuur
  • De beste commerciële strategie voor Duitsland
  • Subsidies rondom export
  • Wetgeving waar je rekening mee moet houden

Lizanne Jakobs is oprichtster van Brilliant Work, het coachings- en adviesbureau voor ZZP´ers en MKB´ers op het gebied van bedrijfsgroei en export. Als voormalig internationaal sales manager, drs in de Internationale Bedrijfscommunicatie en export coach heeft ze veel ervaring in het zakendoen met Duitsland.

Nicki Welchering is één van de Duitse advocaten bij het Dutch Desk team van ALPMANN FRÖHLICH. Zijn expertise is het Duitse Vennootschapsrecht, Ondernemingsrecht en het Internationaal economisch recht. Hij heeft in Münster en deels in Nijmegen gestudeerd en spreekt naast Duits en Engels ook vloeiend Nederlands.

Er is ruim gelegenheid tot het stellen van vragen

Lizanne Jakobs en Nicki Welchering geven tijdens en na afloop van de presentaties antwoord op al jouw vragen.

Deelname is gratis. Je kunt je hier inschrijven voor dit webinar.