Join us on April 3, 2025, in Rotterdam for the 12th edition of Innovation for Health, the leading event in Health & Life Sciences. This year’s theme, Joining Forces, will bring together 800+ innovators, entrepreneurs, scientists, investors, and policymakers to accelerate the development of healthcare solutions that will shape the future.
Why attend?
Innovation for Health 2025 is a must-attend event for anyone looking to stay ahead of the latest of the latest trends in healthcare innovation. Attendees will gain insights from industry experts who are shaping the future of Health and Life Sciences. It is also a great opportunity to meet and connect with key players across the industry, from innovators and investors to policymakers and thought leaders.
Strengthen your network and build new collaboration by interacting with attendees and exhibitors during the full day program!
Event highlights
Engaging program featuring the latest trends and advancements in the Life Sciences landscape
Interactive sessions and workshops designed to foster collaboration and knowledge exchange among attendees
Networking opportunities throughout the day, including access to an exclusive VIP dinner
Program
For more info see the website and the list of confirmed speakers so far.
Exclusive Briskr Discount As a supporting partner of Innovation for Health, Briskr is pleased to offer our network a €50 discount per ticket by using this code I4HBRISKR50. This is a great opportunity for entrepreneurs, researchers, and professionals in health and high-tech to gain valuable insights, connect with industry leaders, and explore new opportunities at a reduced rate.
Don’t miss out—register now and use the Briskr discount to join us in Rotterdam on April 3, 2025!
Last Tuesday, entrepreneurs gathered for an inspiring workshop hosted by Briskr and Lizanne Jakobs, Business Coach, Speaker Founder/Oprichter Brilliant Work. The session, titled Making Strategic Choices for a Successful 2025!, focused on setting concrete goals and crafting effective strategies to help businesses succeed in the upcoming year and the years to come.
The key takeaway from the workshop was powerful: set clear goals, make them SMART, and design a focused strategy to achieve them. Participants learned how to prioritize tasks, eliminate distractions, and ensure their time, budget and energy are invested in activities that drive business growth.
Key points covered included: – How to set and prioritize actionable business goals. – Visualizing strategies to stay focused and productive. – Avoiding the trap of getting stuck in daily operations. – Exploring various subsidies to support business growth, from startup guidance to employee development and export advice.
Of course there was also plenty of time for networking and one-on-one discussions with Lizanne, allowing participants to dive deeper into their specific challenges and opportunities.
With new strategies in hand and fresh inspiration, attendees left ready to make 2025 their most successful year yet.
Dé circulaire prijs van de regio Rijk van Nijmegen Voor De Cirkel 2025 zoekt de Lifeport@ Circulaire Raad toonaangevende bedrijven met circulaire producten, diensten, concepten of businessmodellen in de regio Rijk van Nijmegen. De Startup Cirkel, speciaal voor beginnende ondernemingen, erkent de positieve impact van startende duurzame en circulaire ondernemers. Met deze jaarlijkse prijzen zetten we inspirerende bedrijven in de spotlights en stimuleren we innovatie, samenwerking en kennisdeling in onze regio. De Cirkel en Startup Cirkel De Cirkel is speciaal voor gevestigde ondernemingen die grondstoffen en producten langer laten meegaan, repareren en slim recyclen en zo een aantoonbare positieve impact op het grondstofverbruik hebben. De Startup Cirkel is bedoeld voor beginnende ondernemers met innovatieve oplossingen en een groot potentieel voor duurzame, circulaire impact.
Prijzen In 2024 won The Good Shit Company na een spannende finale de Startup Cirkel, terwijl het Wijchense Holland Food Service werd bekroond met De Cirkel. “Hun onderscheidende circulaire ondernemerschap en de positieve invloed op het grondstoffenverbruik werden daarmee beloond,” aldus de jury. “Ook dit jaar zijn we weer op zoek naar ondernemers en startups die vooroplopen in de transitie naar een circulaire economie.” Dit jaar ontvangen de winnaars niet alleen een trofee, maar ook een jaar lang gratis lidmaatschap van het MKB-cluster (ter waarde van € 2.500,-) en een podiumplek op het Lifeport Festival Circulair. Daarnaast ontvangt de winnaar van De Cirkel Award een 1-op-1 expertsessie om de onderneming verder te versterken en mag de winnaar van de Startup Cirkel drie maanden gratis ondernemen bij StartUp Nijmegen (inclusief deelname aan de intervisiegroep). Alle finalisten ontvangen bovendien een professionele bedrijfsvideo, zodat zij hun circulaire inspanningen breed kunnen delen én de kans om deel te nemen aan een exclusieve Masterclass onder leiding van een vooraanstaande expert.
Procedure Nominaties zijn geopend tot en met 20 maart 2025. Ondernemers kunnen zichzelf of anderen nomineren via de website van Lifeport@. De jury bestaat uit vooraanstaande experts op het gebied van duurzaamheid en ondernemerschap. Na de voorselectie volgen bedrijfsbezoeken, waarna de feestelijke finale en uitreiking plaatsvinden tijdens het Lifeport Festival Circulair op 2 juni 2025.
Nomineren Wie verdient volgens u De Cirkel Award 2025? Nomineer nu het meest circulaire bedrijf, idee, proces of pilot via de website van Lifeport@ op De Cirkel en Startup Cirkel 2025.
Voor startende en groeiende ondernemers is financiering belangrijk maar vaak ook onoverzichtelijk qua mogelijkheden. Wat zijn de voor- en nadelen van een lening t.o.v. van subsidie nu en op de lange termijn. Welke financiering past bij welke fase? En welke mogelijkheden zijn er allemaal?
Speciaal voor AgriFood ondernemers uit Nederland die op zoek zijn naar financiering organiseert Oost NL samen met diverse partners een inspirerende middagsessie op donderdag 13 februari.
Tijdens dit How2Finance event gaan we in op de verschillende financieringsinstrumenten. Van vroege fase financiering tot groeikapitaal. En van subsidies tot participatie van Business Angels.
Aan de orde komen bijvoorbeeld:
De financieringsinstrumenten van RVO Nederland
Investering vanuit Oost NL
De mogelijkheden bij Invest NL
Instrumenten van EIT Food
Achtergestelde innovatie leningen van de Rabobank
Crowdfunding
De Gelderse Groeiversneller
Het Business Angel Netwerk
De bijeenkomst is niet alleen informatief, maar ook heel praktisch en ‘hands on’. Ondernemers kunnen ook individueel met experts op het gebied van financiering in gesprek tijdens de speed date sessies. Er is dan volop gelegenheid om je eigen situatie te bespreken en samen vrijblijvend te zoeken naar de beste mogelijkheden. Er is lunch aanwezig.
Let op, de voertaal is Engels.
Praktische informatie:
Datum: 13 februari 2025
Tijd: 12.00 – 17.00 (Lunch van 12.00-12.45, Het programma start om 12.45)
Locatie: Plus Ultra II, Wageningen Campus, Bronland 10, 6708 WH
Parkeren kan achter het gebouw in de parkeergarage P4, Selecteer bij aankomst de receptie op de zuil. Kom je met het OV? Dan is de dichtstbijzijnde bushalte, Campus/Forum op ongeveer 150m afstand. De fiets kan worden geparkeerd in de fietsenstalling aan de achterzijde van het gebouw.
In de regio Arnhem-Nijmegen staan we voor grote maatschappelijke uitdagingen: een vergrijzende bevolking, stijgende zorgkosten en een tekort aan zorgpersoneel. Het Digital Health Challenge Lab (DHCL) speelt hierop in door technologie te gebruiken voor innovatie in het sociale domein: zorg, welzijn en wonen. DHCL pakt concrete problemen op en werkt samen met bewoners, zorgprofessionals en bedrijven om oplossingen te creëren die écht impact maken. Het DHCL is een initiatief vanuit de programmalijn ‘Gezond Leven’ uit de Regio Deal. Hierin werken overheden, bedrijven en kennisinstellingen samen aan innovatieve oplossingen voor de zorg en het welzijn van inwoners. DHCL richt zich op het ontwikkelen van technologieën en diensten die de zorg dichter bij huis brengen en tegelijkertijd de kwaliteit van leven verbeteren.
Het open innovatieprogramma pakt concrete knelpunten uit de wijk en zorgpraktijk aan door innovatieve oplossingen direct bij betrokken doelgroepen te testen. Dat alles met de ambitie om inwoners langer, gezonder en gelukkig zelfstandig thuis te laten wonen. Met betekenisvolle verbeteringen die haalbaar en betaalbaar zijn.
Hoe komen de challenges tot stand?
Het DHCL werkt volgens een unieke vraaggestuurde aanpak. In plaats van oplossingen naar de zorg te ‘pushen’, worden de uitdagingen eerst vanuit de praktijk opgehaald. Dit gebeurt via interactieve workshops en samenwerkingssessies, waarin inwoners, zorgprofessionals, woningcorporaties en andere stakeholders hun behoeften en frustraties delen. Deze input vormt de basis voor de challenges die bedrijven vervolgens kunnen oppakken.
Floor van de Watering, Programmamanager bij het DHCL en Briskr, legt uit: “Het doel is om concrete problemen te identificeren en innovatieve oplossingen te vinden die daadwerkelijk een verschil maken voor de mensen in de regio. Dit gebeurt in samenwerking met bedrijven die zich kunnen aanpassen aan de behoeften van de zorg- , welzijns- en woningdomeinen.” Partners, zoals Briskr, de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen OostNL, Radboudumc en diverse woningcorporaties, zoals Talis en Vivare, zijn actief betrokken bij de ontwikkeling en uitvoering van deze challenges.
Binnen het DHCL worden drie hoofddomeinen aangesproken: zorg, welzijn en wonen. De opzet van het lab maakt het mogelijk om het vraagstuk vanuit een integraal perspectief aan te pakken.
Ga de challenge aan als ondernemer
Het DHCL heeft inmiddels al verschillende belangrijke uitdagingen uitgewerkt. Eén van de eerste challenges is de 100@Home-challenge, die zich richt op technologieën die ouderen helpen langer zelfstandig en gelukkig thuis te blijven wonen. Floor vertelt: “Met de open call wilden we bedrijven uit de regio en daarbuiten uitnodigen om hun oplossingen in te dienen. Op 7 november 2024 werd het DHCL feestelijk gelanceerd en inmiddels worden vanuit de open call de eerste gesprekken met ondernemers gevoerd. En daar zaten al geniale ideeën tussen!”
Inmiddels staan er al drie andere challenges live op de website van het DHCL. Tijd om de challenge aan te gaan als ondernemer!
De weg naar innovatie
Hoe ga je die challenge precies aan? Met een pitch bereiken startups, scale-ups en mkb’s die zich aanmelden voor een challenge in één klap 15 invloedrijke organisaties in cure, care, huisvesting, de
overheid en het onderwijs. Bedrijven testen hun innovaties in een praktijkomgeving met gebruikers en stakeholders. Dit geeft hen de kans om hun producten te optimaliseren, de markt te verkennen en hun concurrentiepositie te versterken.”
Als er een match is tussen de innovatie van een bedrijf en de probleemstelling van een opdrachtgever, worden bedrijven ook ondersteunt in de ontwikkeling en opschaling van hun ideeën. Deelname aan het DHCL betekent toegang tot een netwerk van zorgprofessionals, woningcorporaties en andere belangrijke stakeholders in de regio. Het lab faciliteert de samenwerking tussen deze verschillende partijen, waardoor bedrijven nauw kunnen samenwerken met experts om hun innovaties verder te ontwikkelen.
Daarnaast bieden het DHCL en de opdrachtgevers bedrijven financiële ondersteuning. Floor benadrukt: “Zo kunnen bedrijven hun product verfijnen, om het te valideren in een echte zorgsetting, wat essentieel is voor de succesvolle opschaling van hun oplossingen.”
De toekomst van het Digital Health Challenge Lab
De toekomst van het DHCL is veelbelovend. DHCL heeft als doel om na de komende drie jaar hun bewezen methoden op te schalen en de aanpak verder te verankeren in de regio. Floor legt uit: “We willen minimaal 15 challenges succesvol oplossen en dit proces als een duurzame, structurele aanpak voortzetten. Ons doel is om het lab niet alleen in Arnhem-Nijmegen, maar ook in andere regio’s in Nederland toe te passen. Daarvoor moeten we blijven luisteren naar de behoeften van de bewoners en zorgprofessionals. Alleen door deze samenwerking kunnen we technologie succesvol integreren en oplossingen leveren die de zorg écht verbeteren.”
“Heb je een uitdaging die speelt in jouw wijk of woon- of zorgorganisatie? Ga met ons in gesprek”, sluit Floor af. “Samen kijken we naar oplossingen.”
Ben jij een ondernemer en heb jij een slimme oplossing voor een van de challenges? Meld je aan via de website.
Dit artikel is geschreven door Lifeport. Briskr is samen met HAN kartrekker van DHCL.
Are you a MedTech startup navigating the journey to market?
At some point, every MedTech startup must implement a Quality Management System (QMS) to ensure compliance and drive success. But when should you start, and what should you prioritize?
Join us for the workshop “Building Excellence: A Practical Guide to QA Systems for MedTech Startups”, where we’ll guide you through the essentials of establishing a QMS tailored to your needs. This interactive session, led by QA expert Robert Paassen of Qserve Group, will cover:
What a QMS is and why it’s essential
The mandatory procedures and records every startup needs
How to prioritize processes smartly
Making regulatory requirements work for you
Exploring the benefits of an eQMS
Expert: Robert Paassen:
Robert Paassen is a Consultant and startup lead at Qserve Group, specializing in quality assurance and regulatory affairs for MedTech startups. With extensive experience in guiding startups through the complexities of quality system implementation, Robert excels in translating regulatory requirements into practical solutions tailored to the unique needs of early-stage companies. His expertise ensures that startups are well-prepared to meet compliance standards and achieve market success.
Discover how a well-designed QMS cannot only meet compliance standards but also enhance your processes and improve your product. Don’t miss this opportunity to gain practical insights and set your startup on the path to excellence!
Location Noviotech Campus, Transistorweg 5, Building M, Meet&Greet, Nijmegen.
Good to know The workshop is facilitated in English and is free of charge.
Participation in the workshop is free for everyone, including drinks and bites. However, for noshow and cancellations within 24 hours prior to the event, we will charge a fee of 15 euros (excluding VAT) to cover incurred expenses.
Last Tuesday we hosted the Briskr Valuation Workshop at Noviotech Campus! With a full turnout of enthusiastic entrepreneurs, the event provided valuable insights into company valuation, investor dynamics, and the legal foundations of partnerships.
The networking sessions during the break and after the workshop were particularly fruitful, with new connections and meaningful discussions. It was nice to see participants exchanging ideas, learning from one another, and building relationships that could shape future collaborations. Thank you to everyone who joined us. We look forward to welcoming you, as well as new participants, at future Briskr workshops!
Dat doe je door het inzetten van technologie van tal van bedrijven. Zij zijn betrokken bij de ontwikkeling en innovatie van de vakgebieden en specialismen. Met zijn allen waarborg je de kwaliteit en werk je aan nieuwe ontwikkelingen.
Daarom organiseert KALCIO Healthcare het FMIR-congres; om álle relevante kennis en expertise samen te brengen. Werp een blik in de toekomst en laat je inspireren. Neem deel aan educatieve sessies, workshops en trainingssessies tijdens “The Future of Medical Imaging and Radiotherapy”.
Voor iedereen zijn er boeiende, inspirerende sessies. Stel zelf jouw ideale programma samen. Elke dag staan diverse thema’s centraal passend bij jouw expertise. Spreek met belangrijke bedrijven binnen jouw werkgebied en leer hoe jouw vak zich ontwikkelt.
Vind op de website van FMIR het programma met de laatste sprekers, workshops en meer en meld je aan.
Dat doe je door het inzetten van technologie van tal van bedrijven. Zij zijn betrokken bij de ontwikkeling en innovatie van de vakgebieden en specialismen. Met zijn allen waarborg je de kwaliteit en werk je aan nieuwe ontwikkelingen.
Daarom organiseert KALCIO Healthcare het FMIR-congres; om álle relevante kennis en expertise samen te brengen. Werp een blik in de toekomst en laat je inspireren. Neem deel aan educatieve sessies, workshops en trainingssessies tijdens “The Future of Medical Imaging and Radiotherapy”.
Voor iedereen zijn er boeiende, inspirerende sessies. Stel zelf jouw ideale programma samen. Elke dag staan diverse thema’s centraal passend bij jouw expertise. Spreek met belangrijke bedrijven binnen jouw werkgebied en leer hoe jouw vak zich ontwikkelt.
Vind op de website van FMIR het programma met de laatste sprekers, workshops en meer en meld je aan.
Gratis webinar in samenwerking met Stance van Heijst van onze partner ZorgSubsidieKalender en Health Valley innovatiemanager Casper Smeets voor fondsenwervers, subsidie-adviseurs en ondernemers in Zorg en Welzijn, boordevol kansen om jouw project te financieren.
Ben jij op zoek naar geld voor jouw project of innovatie? Subsidieverstrekkers, vermogensfondsen en investeringsfondsen stellen bedragen beschikbaar om doelgroepen te helpen of innovatie te stimuleren, maar hoe vind je tijdig het juiste potje? In dit webinar ontdek je het subsidie- en fondsenlandschap in Nederland, je krijgt praktische tips voor je aanvraag én je krijgt een kijkje in onze handige database met 1.000+ regelingen.
Dit is wat je ontdekt:
Een overzicht van fondsen, subsidies en investeringsfondsen
Onze database met 1.000+ fondsen en subsidies
Hoe je altijd 100% op de hoogte bent
Slimme en praktische tips bij het aanvragen
Je ontvangt na afloop een aantrekkelijke instapkorting!
Al jouw vragen kunnen we tijdens en na afloop van het webinar beantwoorden.