Er zijn vele momenten waarop het handig is een goede pitch paraat te hebben. Maar
hoe bereik je maximaal effect? Bijvoorbeeld om een opdracht binnen te halen, een wedstrijd te winnen of een financier te overtuigen?

Tijdens deze training leer je wat de succesingrediënten zijn voor een zakelijke pitch. We focussen daarbij op het doel wat je wilt bereiken. En de manier waarop je verbaal en non-verbaal kunt overtuigen. Resultaat van deze training is jouw eigen “pitch-script”, dat je kunt gebruiken als
blauwdruk voor een live of videopitch.


DOOR WIE?
Einte Visser en Corine Janssen zijn beiden businesscoach bij HAN Centrum voor Ondernemerschap. Einte heeft een ruime ervaring op het gebied van innovatie en marketing en ondersteunt jonge
ondernemers om onderscheidende business met impact te ontwikkelen en Corine is ook een ervaren project- en programmamanager en ondernemer.


WAAR & WANNEER
Waar: HAN, Nijmegen (locatie volgt)
Wanneer: 6 december 2022, 15:00 – 17:00 uur

AANMELDEN
Via Eventbrite.

Naar verwachting starten het nieuwe octrooisysteem en de nieuwe centrale rechtbank begin 2023. Dit is een belangrijke ontwikkeling. Als octrooihouder van een of meer Europese octrooien (EP bundeloctrooi) moet u voor de start een aantal beslissingen nemen. Ook biedt het unitair octrooi kansen voor uw toekomstige octrooibescherming. Wij bereiden u hier graag op voor. 

Masterclass
De masterclass wordt gegeven door Paul Reeskamp (advocaat en partner bij DLA Piper) en Walter Hart (Nederlands en Europees octrooigemachtigde en partner bij EP&C). Na deze masterclass:weet u wat het unitair octrooi en het UPC zijn;bent u voorbereid op de beslissingen die u moet nemen;begrijpt u waar u op moet letten bij het nemen van uw beslissingen;en is duidelijk hoe uw octrooigemachtigde van EP&C u ondersteunt tijdens het gehele proces.

Praktische informatie

Datum: dinsdag 8 november
Tijdstip: 15.00 – 17.00 uur
Borrel: 17.00 – 19.00 uur
Locatie: online of Rosarium Amsterdam
Deelname: gratis
Aanmelden: meld u aan via deze link

In deze tijd van schaarste aan personeel, wilt u als werkgever aantrekkelijk zijn en blijven voor huidige en nieuwe werknemers. Aantrekkelijke primaire arbeidsvoorwaarden zijn vaak niet (meer) genoeg. Werknemers hechten ook veel waarde aan aantrekkelijke secundaire arbeidsvoorwaarden, goede carrière- en opleidingskansen en een aangename werkomgeving. En zij vinden de balans tussen werk en privé belangrijk. Door werknemersparticipaties kunt u werknemers binden en boeien. In dit artikel zetten wij de belangrijkste aandachtspunten voor u op een rijtje.

Waarom kiezen voor participatieregelingen? 

Werknemers pikken graag een graantje mee van de behaalde successen. Door ze de kans te bieden mee te delen in toekomstige waardeontwikkelingen – en wellicht mee te laten praten over de te volgen koers en beslissingen – van de onderneming, prikkelt de werkgever die werknemers om als echte ondernemers (mee) te werken aan de verdere groei van de organisatie. Met als resultaat voor de onderneming een hogere productiviteit, een beter ondernemingsresultaat en een sterkere concurrentiepositie op de arbeidsmarkt (mits de werknemer de regeling als aantrekkelijk ervaart of beoordeelt). Om werknemers te binden en te boeien, kunt u als werkgever een vorm van participatie in de onderneming aanbieden door de introductie van een zogeheten werknemersparticipatieregeling. 

Mogelijkheden en varianten

Participatieregelingen voor werknemers zijn mogelijk in verschillende varianten, met allemaal hun eigen merites. Iedere vorm van een participatieregeling kent bovendien zijn eigen voor – en nadelen. Goed inzicht in wat u wel of niet wilt en wat uw werknemers wel of niet willen, is de cruciale eerste stap voor het succesvol implementeren van een werknemersparticipatieregeling. De ervaring leert dan dat in het mkb drie vormen van participatieregelingen gangbaar zijn: reguliere bonus, winstafhankelijke (resultaatsafhankelijke) bonus en op aandelen gebaseerde participatievormen.

Aandachtspunten

Bij de keuze voor en de vormgeving van een bepaalde incentive is het belangrijk goed na te denken over de verschillende financiële, juridische en fiscale gevolgen. Een belangrijk aanvullend aandachtspunt bij de overweging om werknemers een vorm van participatie in de onderneming te bieden, zijn de eventuele risico’s op en fiscale gevolgen bij een lucratief belang, een excessieve vertrekvergoeding en een RVU. Andere belangrijke aandachtspunten zijn de Wet Normering Topinkomens, de Corporate Governance codes, publicatieverplichtingen over de beloning van het bestuur en eventuele toepasselijkheid van de Prospectusrichtlijn.

Download de whitepaper via de website van BDO.

Upcoming Thursday 13 October 2022 Holland Semiconductors hosts a new Topic Special on IP & Cyber Security.

The following speakers will be part of the programme:
Eduard Hoeberichts, CEO SandGrain will speak about “Authentication for IP/Counterfeit & Circularity”
Benjamin van Kessel, Partner IP, Tech & Commercial at Baker & McKenzie’s Tax Practice Group
Jacco van der Kolk, Digital Trust Center – Ministry of Economic Affairs and Climate Policy will speak about “Digital Resilience”

We look foward to your attendance!

More information.

Practical tools to help you build your winning pitch.

David Beckett Bio
David Beckett is an international pitch coach, who has trained over 1400 Startups to win over €340Million in investment, working with Accelerators such as Startupbootcamp, ThinkAccelerate and Rockstart. He’s also trained more than 20.000 people at companies such as ING, PwC, Netflix, Tata and Toyota, in 31 countries. David is the creator of The Pitch Canvas©, and the author of the book Pitch To Win.

Workshop description
Following the great success of last year’s workshop, David will once again share the steps and tools to prepare for your winning pitch in this practical, fast-paced & very active workshop. 

You’ll get guidance on how to build your storyline creatively, how to make your message understandable and memorable, and how to open and close powerfully. All steps are practiced in short and fun exercises.

Afterwards, you’ll receive a selection of materials and access to an App that will help you deliver your winning pitch, handshake pitch and/or elevator pitch

Physical meeting
We aim to organize a physical meeting at Mercator Launch, Toernooiveld 100.
 
Good to know
The workshop is facilitated in English and is free of charge.

International knowledge workers and students, as well as their employers and knowledge institutions, now have a one-stop shop on the Radboud University campus for any matters related to making their stay in the region more pleasant. The Lifeport Welcome Centre at Huize Heyendael was officially opened on 19 September.

The Lifeport Welcome Center (LWC) is staffed by Radboud University employees.  In October, they will be joined at the Huize Heyendael location by employees from the municipality of Nijmegen, and from 1 January 2023 onwards, by colleagues from the Immigration and Naturalisation Service (Immigratie- en Naturalisatiedienst, IND). From then onwards, the municipality of Nijmegen and IND will join forces to offer a one-stop shop of governmental services related to registration and residence.

Expanding services over time

The Lifeport Welcome Center is a single central point where international knowledge workers, students, their employers and family members can go for government services (offered by the municipality and IND), private services (such as a welcome programme and “family support” programme), and social activities. They will receive a welcome package, and information on matters such as health insurance, banking, and filing income tax returns in the Netherlands.

In time, these services can be expanded to include support in finding housing, and various training courses. The Lifeport Welcome Center will initially run for a period of two years, following which an evaluation will take place.

Wijnand Hemelaar, Director of Lifeport Welcome Center and coordinator of the Radboud University Global Staff Services: “This is a new initiative in the Arnhem-Nijmegen region. We expect it to make an important contribution towards attracting and retaining international talent in the region.”

Regional initiative

Lifeport Welcome Center is an initiative of the Economic Board, the province of Gelderland, and the municipality of Nijmegen, based on the regional desire to attract and retain more international talent for the region. The project is financed by Radboud University, the Province of Gelderland, the HAN University of Applied Sciences, the Economic Board, and a number of private parties that offer services at a fee (banks, insurers, brokers, etc.). Companies and institutions in the region can also make use of the Welcome Center’s services at a fee. Daniël Wigboldus, President of the Executive Board of Radboud University and member of the Economic Board: “At the Radboud campus, we find it important to join forces with the municipality of Nijmegen, the province, IND, the HAN University of Applied Sciences, and all other Lifeport partners to attract the necessary international talent to the region and keep them here.”

In addition to the Lifeport Welcome Center @Radboud University, other locations for welcoming international talent may be opened in the Nijmegen-Arnhem-Wageningen region in future. The Lifeport Welcome Center is also working in close collaboration with the Welcome Center Food Valley in Wageningen to share knowledge and develop joint programmes, thus serving the entire region.

Contact information

Learn more about the Lifeport Welcome Center at www.thelifenet.eu
You can reach the Lifeport Welcome Center at info@lifeportwelcomecenter.nl

Investor Perspective: The Strategic Venturing Spectrum

10 November 2022 |  Leiden (NL) & virtual

Large corporations can use Corporate Venture Capital (CVC) as a vehicle to get early access to new innovations. They strategically look for companies developing assets and technologies that might complement their pipeline in the future. So how do CVCs maximize the value for their company with a balance between capital and strategic objectives?

Join this Johnson & Johnson Innovation hybrid event as investors from Pfizer Ventures, Leaps by Bayer, M Ventures and Johnson & Johnson Innovation – JJDC share their insights. Register here: https://jji.jnj/investorperspective

Slechts 1 op de 10 startups groeit uit tot succesvol bedrijf. Wat maakt nu het verschil tussen gewone business en booming business? Innovatie speelt hierin een sleutelrol. Deze workshop draait om de vraag hoe je door te innoveren tot unieke business kunt komen.

Bekende jonge ondernemers zoals Swapfiets laten zien dat je met nieuwe verdienmodellen slim in kunt spelen op veranderende klantbehoeften. In deze workshop leer je welke verdienmodellen er zijn. We kijken naar inspirerende ondernemers die jou voorgingen, van startups tot scaleups.

En dan… aan de slag! We kijken hoe we jouw Business Model Canvas kunnen uitbreiden met nieuwe elementen, om je te onderscheiden in de markt. Heeft jouw business het in zich om de Swapfiets in jouw sector te worden?

Door wie?

Einte Visser is starterscoach bij het Centrum voor Ondernemerschap. Met een ruime ervaring op het gebied van innovatie en marketing ondersteunt hij jonge ondernemers om onderscheidende business met impact te ontwikkelen.

Aanmelden kan via Eventbrite.

Deze workshop gaat over plannen, organiseren en timemanagement. Hoe ga ik efficiënt met mijn tijd om? Meer focus en regie op jouw planning!

Wil jij beter inzicht in taken en acties, een overzicht van jouw planning en focus op de groei van jouw onderneming? Kom dan naar deze workshop en ontvang gratis handvatten waarmee je ter plekke direct aan de slag gaat.

Je werkt in een document waarin je een start hebt gemaakt met jouw:

  • groeiplan,
  • businessplan en
  • actielijst.

Dus neem je laptop mee!

Door wie

Corine Janssen, businesscoach Centrum voor Ondernemerschap en ervaren project- en programmamanager en ondernemer.

Aanmelden kan via Eventbrite.

Je administratie doen en je belastingaangifte invullen: niemands hobby. Het is niet leuk en zeer tijdrovend! Maar dat kan volgens Silvanna heel anders. In deze workshop leert zij je de beslissingen die je door het jaar heen neemt, gelijk goed te verwerken in je administratie en alvast alles klaar te zetten voor de belastingaangifte. Hoe slim!

Een goede administratie geeft je continu inzicht in de financiële positie van je onderneming. Stijgen je inkomsten of juist de uitgaven? En welke klanten hebben nog niet betaald? Je financiële administratie is een stuurmiddel voor je onderneming. De Belastingdienst stelt eisen aan de administratie. Bepaalde zaken moet je er verplicht in opnemen.

In deze workshop krijg je concrete en praktische tips voor jouw administratie zodat je gedurende het jaar al voorbereidingen treft voor de belastingaangifte. Uiteraard is er gelegenheid om vragen te stellen. Uiteraard krijg je ook nog tips voor de eindejaarsaangifte.

Door wie

Silvanna van Graven, financieel adviseur en eigenaar van Van Graven Finance & Advice. Zij helpt MKB ondernemers hun financiële zaken op orde te krijgen, denk aan de administratie en belastingaangiftes. Daarnaast financiële doelen stellen, deze meetbaar te maken en na te streven.

Aanmelden kan via Eventbrite.