De co-creatiefase van het Digital Health Challenge Lab is gestart!
Afgelopen dinsdag kwamen startups, challengehouders en een team van experts en projectpartners samen voor de eerste gezamenlijke sessie van het Digital Health Challenge Lab.
Het Digital Health Challenge Lab is een samenwerking van Briskr, Oost NL, HAN en Health Valley, waarin we verkennen hoe challenge-based innoveren kan bijdragen aan betere en snellere innovatie in de gezondheidszorg.
Tijdens de bijeenkomst maakten de deelnemers kennis met elkaar, pitchten zij hun plannen en gingen zij in gesprek met experts (Jarik Bijlsma, Daniel ten holder, Geert Frederix) die met scherpe vragen en feedback hielpen om ideeën verder te brengen. Een belangrijke les van de dag: innovatie draait niet alleen om een groot einddoel, maar vooral om het zetten van de juiste stap op het juiste moment. De eerste trede van de ladder richting impact.
Ook stond samenwerking centraal. Welke kennis, vaardigheden en rollen zijn binnen een startup aanwezig? Zijn de hacker, hustler en hipster vertegenwoordigd? En hoe kunnen startups, challengehouders en experts elkaar versterken om samen die stap verder te zetten?
Op 7 juli komen we opnieuw bijeen. Dan bouwen we verder op de opgedane inzichten, delen we weer ervaringen en zetten we samen de volgende stappen richting concrete oplossingen. Mooi om te zien hoeveel energie, kennis en ambitie er in de groep aanwezig is. Op naar de volgende bijeenkomst!
