Aerocount and Zereau from Nijmegen are two of the 100 companies that make up the KVK Innovation Top 100 of 2024. This year there are 15 winners, a top three in each of the five categories. We will announce the winners during the KVK Innovation Top 100 Event on Saturday 16 November in Ahoy Rotterdam.

The main jury will choose the overall winner. In addition, a jury panel will determine the top 3 in each category together with the public. Everyone can vote and thus help determine the winner of each category. You can vote via this link.

How ready-to-use glassware can improve life science workflows and reduce total cost of ownership.

Ready-to-Use products offered as particulate cleaned, depyrogenated and sterilized primary packaging components for drug products are experiencing a rapid market adoption. This concept is now being made available for drug substance packaging, specifically DURAN® PURE glass bottles, as well. In this webinar, we will be looking at some use cases and identify how their workflow specifically benefits from adopting RTU glassware.

The presentation will be given by: 
Dr. Felix Brosi at DWK Life Sciences

Learn more by this link.

Samen met GO4EXPORT en MedTech Twente organiseert Health Valley op dinsdag 12 november de reis naar en bezoek aan de MEDICA in Düsseldorf, de grootste medische vakbeurs ter wereld.

MEDICA (van 11 t/m 14 november 2024) biedt de mogelijkheid tot het spotten van nieuwe innovaties, het bijwonen van symposia en volop manieren om contacten te leggen. Onze innovatiemanagers stappen deze dag ook aan boord om samen het netwerk te versterken, nieuwe kansen te ontdekken en waardevolle inzichten op te doen. Kortom, de plaats om je te laten inspireren, maar ook om nieuwe verbindingen te leggen, zowel in de bus, op de beurs als tijdens de netwerkborrel! Opstappen in Nijmegen of Enschede en voor partners van Health Valley kosteloos!

Check hier het programma en meld je aan.

Wie pakt de felbegeerde titel en wint de volledig verzorgde groeireis door Silicon Valley? Kom naar de grande finale van de Innovatiefste Student van Nederland 2024 en maak het mee!

Uit talloze inzendingen van afstudeerders uit heel het land zijn 8 talenten geselecteerd op basis van potentiële impact. Deze finalisten pitchen live voor onze expert jury en publiek op donderdag 17 oktober in de grote zaal van Musis Arnhem. De winnaar gaat op volledig verzorgde groeireis naar Silicon Valley in de VS om diens innovatie verder te ontwikkelen. 

Dit zijn de finalisten:

▪️ PAVA ontwikkelt een WiFi-gebaseerd monitoringsysteem voor ouderenzorg, dat bewegingen op afstand meet en real-time gezondheidsinzichten biedt zonder privacygevoelige data op te slaan.

▪️ IN-DUC ontwikkelt inductietechnologie die werkt op gelijkstroom zonder omvormer, waardoor schoon en duurzaam koken mogelijk wordt op uitdagende locaties.

▪️ AlphaPace ontwikkelt een apparaat dat snel en nauwkeurig de kwaliteit van radioactieve medicijnen voor diverse kankervormen beoordeelt, en biedt zo een alternatief voor chemotherapie.

▪️ Het Pedal Towards Sustainability  ontwikkelde, samen met de Mother Earth Foundation, een zero-waste cargobike met geïntegreerde duwkar om afvalverzamelaars in de Filippijnen te ondersteunen en de straten schoon te houden.

▪️ SimplePark is een platform dat ongebruikte privéparkeerplaatsen en laadpalen toegankelijk maakt, wat de druk op openbare parkeerplaatsen vermindert en duurzaam energiegebruik bevordert.

▪️ FABBS is een revolutionair batterijmanagementsysteem dat energie in batterijpakketten actief balanceert, waardoor efficiëntie, capaciteit en levensduur aanzienlijk verbeteren, en energieopslagsystemen wereldwijd transformeert.

▪️ De Hippotainer is een plug-and-play ‘vertical farm’ in een zeecontainer, geschikt voor duurzame en efficiënte groenteproductie op elke locatie, van stad tot woestijn.▪️ Robo is een slimme sociale zorgrobot die ouderen gezelschap biedt en zorgverleners en familie inzicht geeft in de fysieke en emotionele toestand van de gebruiker.

En het allermooiste is: Jij kunt het meemaken! 

Finale De Innovatiefste Student van Nederland 2024
Musis Arnhem
Donderdag 17 oktober 20:00u
Registratie is gratis, op=op!

Bigger, bolder & better

De INNOVATE Experience is hét gratis festival waar innovators en changemakers bij elkaar komen om de toekomst te beleven. Of je nu Young Talent bent, een innovatie expert of nog mbo/hbo/wo-student of alumnus, deze dag mag je niet missen!

Dit jaar wordt het spectaculairder dan ooit, met meer dan 100 deelnemers die hun cutting-edge ideeën en innovaties presenteren. 

Ontdek de allernieuwste startups en baanbrekende bedrijven, en laat je inspireren door visionaire designers, vooruitstrevende wetenschappers en getalenteerde studenten die écht het verschil maken.

Klik hier voor het programma.

This year we organise every month a walk-in for health and hightech companies.

Rienk works as intellectual property (IP) advisor for the Netherlands Patent Office and is eager to help start-ups and SMEs with their questions on IP-rights in the broadest sense of the word. The Netherlands Patent Office is an official Dutch government body whose main goal is to stimulate innovation in the Netherlands. It does so by providing support and guidance to business owners, the services sector, scientists, researchers, teachers, and students. You can consult with Rienk about any patent-related queries or other ways to protect your IP. The services provided are confidential, free-of-charge, and without commercial interest.

Contact Rienk Rienksma

You can just walk-in or make an appointment if you like:

rienk.rienksma@rvo.nl

Every three and a half minutes an error can creep into your business records. Business accounting is prone to human error: wrong types of declarations, duplicate invoices, and incorrect VAT codes, to name but a few pitfalls. With their intelligent algorithms, founders Dirk Westra van Holthe, Mischa Masthoff and partner Thomas Offerman of wijcontrolerenjedata.nl (In English: ‘we check your data’) help companies to detect such errors at an early stage. Eliminate unnecessary accounting risks by catching errors in time.

Before starting wijcontrolerenjedata.nl, Mischa and Dirk worked in (financial) administration. They saw departments relying entirely on sophisticated models and dashboards. But if there are mistakes in the data, you can’t rely on the insights either. They also saw that administrative sloppiness led to unnecessary costs, peak workloads and wrongly management information. They saw an opportunity.

“Financial records are often riddled with errors. If you are lucky, these errors are caught and put on a list of things to fix. But often, the process stops there. The errors just sit there”, says Mischa. The same errors will creep back into your records the following month. Wijcontrolerenjedata.nl scans records for errors and risks and helps organizations find, fix and prevent mistakes.

Multifunctional platform

Mischa and Dirk see customers using their platform in a variety of ways, for a one-off analysis or a few analyses a year. They also have customers who use the platform to continuously check their financial administration. For example, to check for duplicate invoices in the system and avoid double payments.

How does the wijcontrolerenjedata.nl platform work? Mischa and Dirk: “We start by retrieving customer data via a secure, fully GDPR-compliant connection. We can connect to their source system or data warehouse or export the data from the system. Our algorithms then detect errors and risks in your records. We can run it daily, weekly, or annually. Any time, really.”

They continue: “After the analysis, all errors and risks appear in a drop-down list. Through a workflow, we record each error or risk and who did what, and when to fix the error or risk. Ultimately, all of this helps us to make structural improvements in the financial administration. If you continuously check for errors, you will discover patterns, that will help you avoid these errors in the future.”

Predictive model with own AI model

At wijcontrolerenjedata.nl, they’ve been working with AI since before tools like ChatGPT were introduced. “It was cool to be able to demonstrate that we’ve been working with AI for a long time”, says Dirk. “We see that many current language models are too generic. Take a booking text, for example. You have 80 characters to tell your story. That’s a lot of abbreviations. Many AI tools can’t handle that very well.”

That is why wijcontrolerenjedata.nl is working hard to improve its own AI model. They train their model with booking texts (with the explicit permission of the customers concerned, of course). Mischa: “We have manually labelled over 100,000 booking texts to train our model, including words, dates, locations, and much more.”

Their efforts are already yielding great results. For example, they use the results of their language model to calculate time periods. Dirk explains: “Suppose you have two invoices. The first invoice says: ‘Activities De Vries week 1 to week 4’. The second invoice says: ‘Activities De Vries week 3 to week 5.’ You would pay twice for part of the work, namely weeks 3 and 4. Your current accounting software will never find this error. Getting the software to understand the content of an entry text is extremely complex.”

For example, in the data that wijcontrolerenjedata.nl manually tagged, they found 1,848 different ways of noting a date. Asterisks, dashes, they saw it all. And what about made-up words like ‘augseptoctober’? Once your language model understands a date, you can automatically compare time periods. “It is a hugely valuable application for many analyses.”

Improving is learning

On 27 May 2024, during the Business Angel Network Nijmegen (BANN), wijcontrolerenjedata.nl was one of the start-ups that pitched their story. “In preparation for BANN, we improved our ‘story’ a lot”, explains Mischa. “For entrepreneurs, it’s common to have blind spots in your story; some things make sense to you but not to an outsider. That’s why we went back to the core: what exactly do we do, and how do we help our customers? Through Briskr, who organised everything perfectly, we got in touch with various experts and investors. And BANN gave us a lot of valuable feedback. Our product is good, but there is still room for improvement in our sales strategy. Although no investment was made, we decided to improve our sales strategy ourselves. This insight alone made the BANN process invaluable!”

Time for action!

What is most important to Dirk and Mischa? To have a cool company with nice customers! And they are right on track. But the men also want to stress the need to focus on awareness: “We’re in a niche that a lot of people don’t know about yet. We have found that an error creeps into financial records every three and a half minutes. It’s like a leaky faucet. To err is human, but things get out of hand once you leave them and do nothing about them. So, get your financial records checked. Today, rather than tomorrow. The implications are bigger than you might think.”

London, United Kingdom

Research works best when researchers from different fields combine forces and when universities, hospitals and industry are able to collaborate. In Europe’s leading science clusters, these kinds of collaborations are second nature. At the Kadans Innovation Summit, you get the chance to meet leading researchers, entrepreneurs, and innovators from these science clusters who are pushing the boundaries of life sciences. Share ideas, spark collaborations, and be a part of the movement shaping a healthier tomorrow. 

We will be covering an array of compelling topics, including the latest advancements in oncology. We will also delve into how data analytics and artificial intelligence are revolutionising life sciences: providing new insights and transforming our current practices. You can also look forward to discussions on regenerative and precision medicine, highlighting innovative therapies and personalised approaches.

Join us and hear the amazing and groundbreaking stories of speakers such as Prof. Peter van Spek, Professor Bioinformatics at EramusMC, and more!

Click here to find out more about the programme.

Om de zorguitdagingen van vandaag het hoofd te bieden, hebben 20 organisaties in de Regio Arnhem – Nijmegen, waaronder Briskr, hun krachten gebundeld in Digital Health Challenge Lab.


In deze Open Call dagen we jou uit: beschik jij over een (deel)oplossing die de thuiszorg en ondersteuning efficiënter, toegankelijker en duurzamer maakt, waardoor mensen langer en gelukkiger thuis kunnen blijven wonen? En dit alles met behoud, of zelfs verbetering, van de kwaliteit van zorg en leven? Dan zijn we zeer geïnteresseerd in jouw oplossing en komen we graag met je in contact.

Klik hier voor meer informatie om mee te doen aan de open call.

Bent u een ondernemer en wilt u meer weten over hoe een financiële investeerder of een kredietverstrekker naar uw onderneming kijkt? Dan is de Masterclass ‘Hoe kijken investeerders en kredietverstrekkers naar uw onderneming’ wellicht iets voor u.

Doel van de masterclass
Het doel van de masterclass is om u te leren denken als een financiële investeerder en als kredietverstrekker. We willen u inzicht geven in de manier waarop een investeerder naar een onderneming kijkt en hoe zij de waarde van een onderneming bepalen. Ook leert u welke elementen cruciaal zijn bij de waardecreatie van uw onderneming. Daarnaast gaan we kijken naar de financierbaarheid van een onderneming en leren wij u te kijken door de bril van de financier (bankier). Deze inzichten kunnen u helpen bij het nemen van strategische beslissingen voor uw onderneming.

Programma
Deze masterclass kunt u op verschillende momenten volgen. U heeft de keuze uit de volgende data en locaties:

  • Donderdag 26 september bij BDO Groningen 16.00 – 19.30 uur 
  • Dinsdag 1 oktober bij BDO Zwolle 16.00 – 19.30 uur 
  • Donderdag 3 oktober bij BDO Enschede 16.00 – 19.30 uur 
  • Donderdag 10 oktober bij BDO Arnhem 16.00 – 19.30 uur 

Het programma van de masterclass ‘Hoe kijken investeerders en kredietverstrekkers naar uw onderneming’ bestaat uit twee delen. In het eerste deel gaan we dieper in op bedrijfswaardering en waardecreatie. Hierbij komen verschillende methoden van bedrijfswaardering aan bod en leert u hoe u deze kunt toepassen op uw onderneming. In het tweede deel van de masterclass gaan we dieper in op de prijs van een investering en de financierbaarheid.

Aansluitend op de masterclass (vanaf 19.30 uur) zal er voor een buffet worden gezorgd. Dieetwensen kunt u bij de registratie vermelden. 

Bent u geinteresseerd? Meld u dan kosteloos aan via onderstaande button. 

AANMELDEN

Aanmelden en meer informatie
Voor meer informatie en/of uw aanmelding voor de bijeenkomst kunt u gebruik maken van deze link: Home | Masterclass ‘leren kijken’ (bdo.nl)